Pahin pelkoni: mahdollinen synnytys joskus tulevaisuudessa
Olen vasta nuori ihminen, eikä minun tarvitsisi miettiä tällaisia… mutta olen koko elämäni pitänyt yhtenä pahimmista peloistani sitä, että joudun synnyttämään, koska olen nainen.
Jos olisin mies, voisin vain nauttia seksistä ja antaa naisen synnyttää. Mutta olen nainen, ja minun on pakko synnyttää, jos haluan biologisen lapsen.
Periaatteessahan saattaisin halutakin joskus oman lapsen. Mutta enpä tiedä, mitä siitä voi tulla, jos pelkään silloin näin paljon.
Tämä asia saattaa jopa pilata tulevat seurustelusuhteeni, jos niitä vielä on. Voi käydä niin, että seurustelukumppanini sanoo minulle jonain päivänä: IisaMari, hankitaan lapsi. Entä jos joudun silloin vastaamaan hänelle, etten ole valmis sellaiseen? Sitten menetän kumppanin siksi.
Tai entä jos seurustelenkin ihmisen kanssa, joka ei itsekään halua lasta – ja sitten jonain päivänä tajuan, että haluaisin sittenkin lapsen? Ja sanon hänelle: Hankitaan lapsi, kulta. Ja hän vastaa minulle, ettei ole valmis sellaiseen. Sitten suhde kariutuu taas.
Kaikki voi kaatua siihen, että jompikumpi suhteessa haluaa toista kuin toinen. Harmi kyllä – se varmaan todistaa, että mitään rakkautta ei ole olemassa, on vain halu lisääntyä.
Mutta se vain mietityttää, kun jotkut ikäiseni tuntuvat olevan ihan huolettomin mielin synnytyksen suhteen, mutta minulle tulee hirveä paniikki, kun vain mietinkin koko asiaa. Ehkä en lopulta voi saada lapsia siksi, että pelkään liikaa niiden synnyttämistä…