Oudot tuntemukset ja ajatukset...
Kaikki alkoi kun tunsin mahassani tunteen, että täytyy jättää poikaystävä. Se oli aluksi vain pieni, mutta sitten se kasvoi ja sai minusta vallan. Sitä oli vaikea kukistaa, mutta puhuttuani asioista ystävilleni se katosi. Pelästyin tunnetta, koska en todellakaan halua jättää.
Kuukauden kuluttua sama tunne alkoi tulemaan takaisin. Kun kerroin asiasta tuli paniikki. Tunsin, että kaikki läheiseni pitää tappaa. Se on ainoa ratkaisu selvitä näistä tunteista. Mieleeni tuli kuvia joissa puukotan läheisiäni. Tämä tunne oli mahassani. Taistelen sitä vastaan vieläkin, ettei se pääsisi päähäni. Tunsin, että olen paha ihminen, koska tunnen näin. Pelkäsin, että sekoan, en pystynyt hallitsemaan tunteitani. Pelkäsin olla läheisteni luona vaikka tiesin, etten missään nimessä satuttaisi heitä. Pelkäsin joutuvani iäksi sairaalahoitoon, jossa minusta ei kukaan välittäisi, enkä voisi enään tuntea rakkautta, koska kaikki pelkäisivät minua. Seuraavaksi tuli tunne, että minä olen kaiken paha, joten minunhan se on kuoltava. Tuntui, että vain kuolema on ratkaisu kaikkeen.
Nyt kun jälkeenpäin mietin kaikkia noita tuntemuksia, tuntuu, että minussa olisi ollut joku muu. Oikeasti haluan auttaa ihmisiä, itken surullisia uutisia ja Afrikan nälkäisiä lapsia. En halua kenellekkään pahaa. Mutta, kun tuo tunne tulee vatsaani, se sekoittaa pääni, en voi luottaa läeisiini, tuntuu että he kaikki vain juonittelevat minua vastaan. Kun tuo olo menee pois vatsastani, ymmärrän, että minua rakastetaan.
Olen ollut paniikkihäiriöstä sairaalahoidossa. Olin yksinäinen ja työnsin tunteeni sivuun jotta pääsisin nopeasti pois. Että he luulisivat, että olen parantunut. Pelkäsin kuolevani. Tuntui, että en saa henkeä, minulla on kaikki sairaudet. Silloin en halunnut kuolla. Elämän ilo oli suuri, vaikka kohtaukset saivatkin joskus tunteen, että täytyy luovuttaa.
Äitini on kärsinyt samoista ajatuksista. Se helpottaa koska tiedän, että voin selvitä, koska äitinikin on selvinnyt. On ollut todella helpottavaa saada puhua tunteista äidille ja poikaystävälle, joka on monet kerrat sanonut, että tukee minua, ja tietää etten ole oma itseni täysin. Oikeasti olen iloinen ja pystyn puhumaan asioista, tämä asia saa minut pysymään hiljaa ja olemaan masentunut.
Haluan vain tietää, etten ole yksin tämän asian kanssa?? Koska olen peloissani.