Onko täällä kellään todettu dissosiaatiohäiriötä?

Onko täällä kellään todettu dissosiaatiohäiriötä?

Käyttäjä pikkuponi aloittanut aikaan 21.03.2015 klo 23:53 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä pikkuponi kirjoittanut 21.03.2015 klo 23:53

Hei, kaipaisin omakohtaisia kokemuksia dissosiaatiohäiriöistä. Niitä toki on monenlaisia ja hyvin eri tavoin ilmeneviä, mutta perusperiaate kaikissa on sama: traumatisoituminen.

Mulla tavallaan epäillään vielä tarkemmin määrittelemättömästi jotakin dissosiaatiohöiriötä, mutta lääkäri on ollut sitä mieltä, että näin nuorelle (18) ei voi antaa luotettavaa diagnoosia. Silti oon lukenut blogeja, joiden kirjoittajilla on ko. häiriö ja jotka on mua nuorempia

Siispä jos täällä liikkuu nuoreksi itsensä kokevia dissisiaatiohäiriöstä/disssosiaatiohäiriöistä kärsiviä ihmisiä, niin kertoisitteko, minkä ikäisenä ootte diagnoosin saanu ja mitä hoitoa tai tukea teille on tarjottu?

Käyttäjä Abcd kirjoittanut 07.04.2015 klo 17:03

Heippa. Olen 17-vuotias ja minulla on juurikin tutkimukset kesken kyseisen ongelman saralla. Ongelmana on, että häiriön lisäksi minulla on monia muita ongelmia, jotka ovat akuutimpia. Siispä omakohtainen kokemukseni vain on, että olen oppinut selviytymään niiden kanssa.