Onko pakko jos ei jaksa?
Hei! olen 20-vuotias miehen alku ja päätin nyt purkaa vähän pahaa oloa tänne jos helpottais.
Toivottavasti joku jaksais lukee tän.
Tuntuu että kaikki vaan kaatuu niskaan ja yhteiskunta painostaa☹️. Mulla on aikaisemminkin todettu masennus, kävin terapiassa ja söin lääkkeitä sen takii.
Taustalta löytyy 12-vuotta koulu kiusausta, ekan kerran sain hoitoo masennukseen amiksen toka vuonna ja sain sen avulla selätettyä sen masiksen.
Sitten tuli kuvioihin sellaset asiat kuin, vuokra kämpän hommaaminen, työelämä, laskut, armeija jne… Aluksihan se yksin asuminen oli vähän outoo mut siihen tottu ja elämä näytti menevän suhtkoht hyvin. Inttihän meni ihan ookoo ja niinku sanotaan aika kultaa muistot, niin nykyään mietin et kyl se intti oli ihan kivaa aikaa vaik välistähän seki homma otti pannuun mut en valita siitä sen suuremmin.
Sit intin jälkeen piti tietty alkaa hommata töitä itelle, ei oikein onnannu mulla mut sain sit työkkärin kautta yhen paikan kirvesmiehenä ja aattelin et nyt alkais hommat luistaa pikku hiljaa. Mut eihän se työpaikka kauaa pysyny kuukauden ehin paiskia töitä ja sit loppu tili kun ei ollu enää työmaita.
Taas ollaan tässä työttömänä ja pitäs taas kokonainen vuosi jaksaa eteenpäin mut valoa ei näy missään, Masennus tuli taas kuvioihin siinä intin jälkeen ja töissä olo aikana se tuska ja kaikki unohtu vähäks aikaa mut eihän ne mihinkään hävinny kokonaan😞.
Nyt nyky päivään🙂.
Elikkä masentaa ihan pirusti ja tuntuu etten saa tukee mistään vaik käynki nyt taas terapiassa ja syön lääkkeitä masenukseen, tuntuu vaan ettei ne auta mua tarpeeksi.
Mun äiti on mulle aina selittäny et asiosta pitää pystyy puhuun ja kertoo jos on vaikeeta, yrittänythän olen puhuu sille ja isälle asiasta mut ei sieltä suunnalta oikein tukea tunnu tulevan, mikä taas tietty masentaa mua lisää koska koko mun perhe on mulle tosi tärkee ja en haluais ketään niistä menettää ikinä. Tän toisen masennuksen alussa mä alotin jo itteni viiltelyn koska oli niin paha olla😭. Nykyään vaikka mulla onki tää lääkitys niin nautin alkoholia muutaman oluen joinain iltoina.
Joka päivä mietin itsemurhaa ja vaikka tiedän et sehän ois mun perheelle hirvee katastrofi, niin en mä enää jaksa välittää☹️. Ei oo ketään niinku tosi läheistä jolle mä voisin puhuu näistä asioista ne vaan pakkaantuu mun sisään ja sittenhän se esiintyy itteni viiltelynä ja itsetuhoisina ajatuksina. Alan olla melko eristäytynyt ihminen nykyään en viitsi olla muiden seurassa hirveesti ja vähän isommissa tilaisuuksissa alkaa ahistaa ihan hirveesti.
Mä alan olla jo melko lopussa ja tuntuu et kohta mä oon siellä asti että teen sen itsemurhan
Ei vaan jaksa enää, pelastaispa joku ennen kuin on liian myöhäistä😭