Olen pian aivan yksin
Hei!
Olen opiskelija ja asun yhdessä pitkäaikaisen parhaan ystäväni kanssa. Hän on ollut pitkään masentunut ja omaa itsetunto-ongelmia sekä taipumusta epävakaaseen persoonallisuuteen. Aivan kuten minäkin.
Ongelma on, että tunnumme nykyään riitelevän jatkuvasti. Jonain hetkenä meillä voi olla hauskaa ja nauramme, mutta jos vähänkin alan pyöritellä silmiäni enkä jaksa jokaiseen juttuun reagoida, alkaa piikittely ja ”sä et varmaan pidä musta enää, voivoi. Kuolen varmaan yksin sitten…”. En enää pysy edes kärryillä aina toisen mielenjuoksussa… Minua syytetään ”antagonisoinnista” eli hänen pahaksi asettamisestaan, mutta tämä syytös tuli esille vasta sen jälkeen kun olin itse huomauttanut hänen tekevän sitä itse. Hän siis keksii mitä ihmeellisempiä juttuja, ja jos vain naurahdan ja sanon ei, niin ”mikset sinä ole kiinnostunut mistään mun jutuista, vihaatko sä mua noin paljon”. Yleensä kun en näistä suostu provosoitumaan, alkaa ”No mut miks sä oot noin herkkä, sä kyllä oot niin herkkä mut yrität esittää kovaa. Nomut hei en uskonukaa et sun älykkyydellä oisit tajunnu”. (Nämä nyt tosi kärjistettyjä lainauksia). En osaa ehkä selittää itseäni nyt tarpeeksi hyvin… Tuntuu ettei tätä voi varmaan edes moni tajuta…