Niin yksin, ahdistaa
Olen kärsinyt keskivaikeasta masennuksesta jo noin vuoden ja nyt minulle on tullut myös ahdistuskohtauksia. En tunne enää oikein mitään, mikään ei tee iloiseksi. Olen käynyt psykiatrilla, jutellut opettajien kanssa, koittanut selvittää asioita itse. Mikään ei ole oikein auttanut.
Tuntuu kuitenkin, että kaikki alkoi siitä, kun menetin kolme läheistä ihmistä vuoden sisällä. Sellaista on hankala käsitellä näin nuorena (olen 15). Ja kun olin niin stressaantunut ja itkin usein, myös vaikea astmani paheni entisestään ja alan jo kyllästyä lääkkeisiin joita olen käyttänyt jo 11 vuotta. Tuntuu, että elämä on pelkkien lääkkeiden varassa. Ilman niitä en jaksa tehdä oikein mitään, ja nyt olen muutenkin väsynyt tähän kaikkeen. Olen kuitenkin onnekas, sillä astmaa voidaan hoitaa… Ja ehkä joskus saan lääkkeetkin pois…
Olen myös menettänyt monta ystävää, sillä en pysty enää luottamaan oikein kehenkään. Haluaisin kyllä luottaa, mutta en vain pysty. Usein tunnen oloni ulkopuoliseksi kavereiden seurassa. Tuntuu, että olen yksin, vaikka on monta ihmistä ympärillä…
”I live my life, where it takes me
I’m what it makes me
I get up but I keep falling down”