Mulla ei oo mitään kauheen ruusuisia kuvia nenä-mahaletkusta. Se oli varmaan hirveintä mitä oon kestäny. Oon ollu siinä letkussa 4 kertaa, kun aina jotenkin unohdan että se kokemus oli niin kamala ettei sitä yhden kerran jälkeen halua kokea..
Eli mulla (kerron nyt ekasta kerrasta) laitettiin nenämahaletku eristyshuoneessa. Ensin annettiin rauhoittavaa lääkettä, jotta menisin tokkuraan ja se ois helpompi laittaa. Sitten alkoi kamala kädenvääntö, mulla siihen tarvittiin 6 hoitajaa, kaksi laittamassa sitä ja muut pitämässä mua kiinni. Letku siis työnnettiin nenän kautta mahalaukkuun. Tuntui aika inhottavalta sekin, ekalla kerralla oksensin. Sitten kun se lopulta saatiin paikalleen, siihen laitettiin niinku tiputuspussi josta valui ravintoa mun sisälle. Vetäsisin hädissäni letkun irti, seurauksella että jouduin lepositeisiin ja sitten uusiksi koko homma..
Viisi päivää kun siinä makasi sidottuna, letku nenässä, olo oli jotain ihan kamalaa, ei pystynyt puhuun, kurkkuun kerty limaa ja se oli kipee.. Järkyttävintä mitä oon ikinä kokenu..
Sitten nää muut kerrat on ollu vähän helpompia, en pyristellyt vastaan, en saanut rauhoittavaa piikkiä peppuun.. Kestin sen kun ajattelin aina ensin että mielummin letkuruokinta kun syömisen aloittaminen. Onneksi tuo aika on takanapäin ja vain kaukainen muista.. Voimia sinulle, muista että varoitin..