naistenvaivat pilaa elämän..

naistenvaivat pilaa elämän..

Käyttäjä tyttö96 aloittanut aikaan 01.10.2013 klo 00:16 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä tyttö96 kirjoittanut 01.10.2013 klo 00:16

mun ongelmana on se, että mun menkat on kestäny yli kuukauden ja se ihan oikeasti PILAA mun elämän. Mulla on ennenki ollu ongelmaa menkkojen kanssa ja sain e-pillerit, mutta lopetin niitte käytön. Mä unohtelin ottaa niitä ja pelottaa kun ihmisiäki on kuulemma kuollu niihi.. Koulussa oon älyttömän väsyny,apea ja vihainen muutenkin.. tiuskin mun kavereille jotka ei oo tehny mulle mitään.. harmittaa ihan älyttömästi, mutten voi tälle mitää. en haluais että mun porukat saa tietää tästä, koska äitini on ylihuolehtivainen ja saisi varmaan hermoromahduksen :/ mitä teen?

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 01.10.2013 klo 08:42

Mee käymään jossain gynekologilla tai vähintäänkin terkkarille. Kyllä ne osaa antaa oikeanlaista pillereitä. En tiiä onko siihen muuta apua ku e-pillerit. Osta vaikka dosetti ja pidä se näkyvillä niin muistat ottaa, tai sitten puhelimeen muistutus.

Olis kyllä ihan järkyttävää jos mulla menkat kestäisi joskus noin kauan.😮 Onko sulla kipeet menkat?

Käyttäjä Menolly kirjoittanut 01.10.2013 klo 13:03

Miten nuori olet? Joillainhan voi kestää useammankin vuoden kuukautisten alkamisesta, ennen kuin ovat säännölliset.

Hormoniehkäisyjä löytyy muitakin mahdollisuuksia kuin e-pillerit. Esimerkiksi ehkäisyrengas ja -laastari 🙂 ajavat saman asia, tekevät kierrosta säännöllisen. Ehkäisyrengas ainakin on hyvä, jos et ole seksuaalisesti aktiivinen. Itselläni oli, mutta poikaystävä koki epämukavaksi, joten vaihdettiin laastariin. Renkaanhan voi tietty ottaa yhdynnän ajaksi poiskin.

Nyt olen siirtynyt ehkäisykapseliin, sen pitäisi kestää noin kolme vuotta. Tähän mennessä on ainakin toiminut hyvin, pääasiassa kuukautisia ei ole, mutta ohivuotoja silloin tällöin. Olen pitkässä parisuhteessa ja lastenhankintakin vielä muutaman vuoden päässä tulevaisuudessa, niin erittäin kätevä. Sopivuus tosin kannattaa testauttaa ensin pillereillä, jollakin kuulemma voi aiheuttaa sen, että kuukautiset ovat ihan jatkuvat.

Käyttäjä Suskee kirjoittanut 04.11.2013 klo 07:33

Tiedän tunteen, eikä naisena sekään ole hyvä ettei ne KOSKAAN tule, ole hyvä.

Pitkän pitkän aikaa minä ravasin lääkäriltä toiselle sen takia että kuukautiset eivät tulleet. Käytiin tutkimuksissa, mutta lopulta totesivat vain että munasarjojen monirakkulaisuus, joka on kuulema suhteellisen yleinen vaiva, joka aiheuttaa lapsettomuutta ( empä koskaan lapsia ole aikonutkaan hankkia. )

Mutta kaikkein inhottavinta on se että se tuottaa liikaa stestosteroiinia (mieshormoonia), jonka takia saattaa aiheuttaa ylimääräistä karvankasvua tai voimakasta hien eritystä. En ole koskaan tuntenut itseäni hirveän naiselliseksi, mekot, topit jne.. En ole koskaan tuntenut niitä omakseni..

Mutta joo, nyt oon syönyt kolminkertasen lääkityksen siihen, että ne tulisivat. Koska kohdun terveys kärsii siitä ja sitten kun ne tulee niin on hirveät kivut..
Lääkityksen jälkeenkin on kuukautisrytmi aivan sekaisin.

🙂 Vaikka se onkin hirveää ja kauheaa niin kaipa tästä puuhun noustaan.