Miten voisi pitää kaverit vaikka välillä on hullu?
Minä jo kysyin net-tueltakin asiaa, että miten jaksaisin elää aikaa, kun tunnen itseni jo terveeksi ja sitten aivan yllättäen tuleekin hetki tai oikeastaan ei hetki vaan ajanjakso jolloin onkin huonommassa kunnossa? Mutta yllättäen tänään olenkin tilanteessa jolloin itse huomaan jaksavani olla elossa huonotkin jaksot mutta nyt mietin onko minulla enää ystäviä vai sainko heidät suuttumaan todella paljon ja häipymään elämästäni.
Minulla ei ole mitään kaksisuuntaista diagnoosia, johon kai kuuluisi kovatkin mielialan vaihtelut. Olen mukamas jo terve nuori aikuinen, jolla on lääkitys voimassa mutta joka kuitenkin periaatteesa pitäisi olla aivan olla terve sen lääkityksen avulla.
Sitten yhtenä päivänä huomaa olevansa todella mielisairas eli siis täydellisen hullu.
Jos olisi aina hullu, niin ei kai asiassa olisi mitään raskasta. Mutta kun yksi päivä on terve, sitten sairas, niin miten sen jaksaa olla.
Kun terveenä päivänä on kavereita joiden kanssa pystyy olemaan aivan normaalisti. Sitten tulee hulluuspäivä jolloin kaverit kaikkoavat pois, kun ne eivät tajua, että mikä minulle nyt yhtäkkiä tulikin, kun olen todella hullu.
Miten saisi kaverit sopeutumaan minun eläämäni siten, että he jaksaisivat olla kavereitani aina vaikka minä en ole aina aivan täysissä järjissäni oleva ihminen?
Miksi hitossa minä hulluina päivininä haukun kaikki ystäväni ja silti toivon, että he jaksaisivat olla kavereitani? vaadinko liikaa ystäviltäni, kun toivon heidän ymmärtävän etten hulluina päivinäni ole oma itseni vaan se on vaan joku hullu joka tuli käymään minun päässäni?
Pyydän anteeksi taas kerran, onko oikeus aina saada anteeksi? Menenkö joskus liian pitkälle eikä kukaan enää jaksa antaa anteeksi?