Miten saada elämä?
Olen kyllästynyt tylsään elämääni. Vietän melkein jokaisen päivän kotona, enkä oikeastaan vietä aikaa ikäisteni nuorten kanssa vaikka mulla niitä kavereita on kyllä parisen, mutta vapaa-ajalla vietän ainoastaan aikaani yhden kaverini kanssa. Ainoastaan kerran viikossa käyn parhaan ystäväni kanssa pitämässä seurakunnan kerhoa pienille lapsille. Siihen se sosiaalinen elämäni sitten jääkin. Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja olen päättänyt lopettaa ainaisen kotona nyhjäämisen. Äitikin on siitä minulle huomauttanut. Tahtoisin uusia ystäviä ja muutenkin sosiaalista elämää, mutta miten? Miten saan elämääni vauhtia? Miten se elämä oikeasti hankitaan? Suoraan sanottuna mua harmittaa ja musta tuntuu pahalta tää mun epäsosiaalinen elämä. Mulla on nytten pian edessä yhteishaku ja mielessäni on käyny ajatus siitä jos lähtisin kahden tunnin ajomatkan päähän opiskelemaan ja asumaan siellä asuntolassa. Siinä sitä sosiaalista elämääkin saisi heti kerralla, mutta musta tuntuu siltä, että se ois liian iso pala mulle kerralla purtavaksi. Muutenkin ajatus siittä, että asuisin viisi päivää jossain muualla kuin kotona, hirvittäää mua ihan kauheesti.
Mä en kuitenkaan tahdo viettää loppu elämääni näin epäsosiaalisena ihmisenä.