Miten ottaa tuki vastaan
Minun on todella vaikea ilmaista ihmisille mitä tunnen. Kaikki viha ja suru vain patoutuvat sisälleni. En ymmärrä miten on niin vaikea sanoa jollekkin, että ”minun on paha olla”. Olen ollut samanlainen pienestä asti. Opin piilottamaan tunteeni kun äitini entinen miesystävä, joka oli hyvin väkivaltainen ja alkoholisoitunut mies, asui meillä. Vain pitämällä tunteet sisällään pärjäsi.
Toisaalta, en tiedä pystyisinkö ottamaan vastaan kenenkään huolenpitoa. Aina kun joku on huomannut jotenkin että minun on paha olla, minulta kysytään että ”onko kaikki kunnossa”, mutta en osaa vastata muuta kuin ”joo, kaikki on hyvin” ja yritän vetäistä naamalleni jonkin hymyntapaisen. Yritän aina viimeseen asti pitää pokkani ja se olisi jo ihme jos minut näkisi itkemässä. Itken vain yksin. Vain silloin kun olen yksin pystyn näyttämään tunteeni – itselleni vain kylläkin. 😞
Minulla on poikaystävä ja minua häiritsee suunnattomasti se, että en edes hänelle pysty kertomaan ongelmistani tai tukeutua häneen. Olemme surustelleet nyt 7 kuukautta ja hän on minulle todella rakas. Pelkään että se miten panttaan kaikki tunteet sisälleni johtaa vielä meidän eroomme. Olen muutenkin jatkuvasti epävarma siitä että pitääkö hän minusta, olenko hänelle tarpeeksi. Minulla on todella huono itsetunto ja uskoisin, että epäilykseni luultavasti johtuvat siitä, koska minulla ei periaatteessa ole edes syytä epäillä.
plöö…Ajatukseni ovat nyt ihan sekaisin ja varmaan hieman sekavan oloista tämä tekstikin.😀 toivottavasti ymmärrätte mitä yritän selittää…
Onko kenelläkään vinkkejä siihen miten saisin itseni puhumaan pahasta olostani ja miten oppisin ottamaan vastaan tukea, sillä tiedän tarvitsevani sitä. En pärjää yksin.
Olen nyt vuoden käynyt psykologilla, mutta sieläkään en pysty olla täysin rehellinen. Minut raiskattiin noin vuosi sitten. Siitä tietää vain muutama läheiseni, mutta sanoin, että en halua enää puhua koko asiasta. En pysty. Haluan vain unohtaa. Psykologini ei tiedä siitä raiskauksesta. Hän myöskin luulee minun lopettaneen viiltelemisen. En vain jaksa enää puhua… 😭