Mit' tehdä kun olet tahtomattasi vastuussa ystävän hengessä
Mulla on siis yks hyvä ystävä, joka on ollut jo kauan vakavasti masentunut, syömishäiriöinen ja muutenkin aika huonoissa kotioloissa. Se asuu parin tunnin päässä sieltä missä itse asun, joten ei nähä vuodessa kuin se pari kertaa yleensä. Se on aina ollut sellanen kaverisuhde että kummankin on ok tulla puhumaan toiselle kun on huono olo, mutta lähiaikoina tuntuu et se on mennyt siihen et suurin osa keskusteluista on vaan sitä et leikin sille terapeuttia.
Kuulin kans vähän aikaa sitten siltä et oon kuulemma yks ainoist, ellen joskus se ainoa syy et miks se on viel elossa, ja et oon puhunu sen aika monta kertaa ulos itsemurhasta, lähes aina itse asiasta edes tietämättä. Oletettavastikin täst tulee ihan hirveet paineet itelle, ja nyt on alkanu tuntuu etten pysty tähän enää kunnol. En halua olla vastuussa kenenkään muun elämästä, en todellakaan halua sitä vastuuta.
Tiedän etten osaa auttaa sitä kunnolla, eikä se suostu avautuun terapiassa, ja vaatii puhuu pelkästään vaan mulle niist vaikeimmista asioista, ei suostu haritsemaankaan huostaanottoa väkivaltaisesta kodista koska sen porukat ei kestäis sitä, eikä suostu hakeutumaan minkäänlaiseen laitoshuoltoon, ja mullakin alkaa jo ideat loppua et mitä tän kans pitäis tehdä.
Kuulostaa ihan hirveeltä mut tekis aina välil mieli vaan katkasta välit, jos ei muuta niin oman mielenterveyden takia, mut liikutaan yhteisen harrastuksen takia samoissa piireissä ja samoissa tapahtumissa joten lopullisesti ei olis edes mahdollista, enkä tietenkään halua antaa sille mitään lisäsyytä villellä enemmän tai vetää lisää lääkkeitä yliannostuksina.
Toivoisin vaan et se ymmärtäis et ei, en halua kuvia siitä istumassa vessassa oksentamassa ja poseeraamassa pöntön kanssa, tai verisistä ranteista. Ei, en halua olla se yksi ihminen joka pitää sitä hengissä, aina saa pelätä että sanoo jotain väärää tai ei vastaa just sillä hetkellä kun olis henki kyseessä. Oon vaan niin väsynyt tähän ja lisää vaan ahdistusta niin paljon.