En edes tarkalleen tiedä mistä kaikki alkoi. Kai se on kasvanut sisälläni niistä päivistä jolloin vain itkin itseni uneen. Olin liian nuori hylättävksi. Minut sivuutettiin. Jätettiin syrjään. Olinko sitten muiden silmissä tarpeeksi vanha selviämään ilman kunnon huomiota? Sitä en tiedä. Tahdon edelleen takaisin sinne mistä kaikki alkoi. Olisin ottanut oman paikkani, huutanut, että edes joku olisi huomannut. Miksei minun olemassa oloni ollut tärkeää ja nykyään minun elämääni puidaan niin julkisesti?
Monestiko pelkään edelleenkin hukkuvani tähän tuskaan? Tahdon sitä. Kuolemaa. En osaisi elää enää oikein, normaalia elämää. Masennus vie liian alas minua. Olen vielä hengissä, mutta mistä roikun kiinni. Siitä, että saan kaverini kaikkoamaan, inhoamaan itseäni. En halua ottaa ketään mukaani, en ketään. Jätän paljon taakseni. Jätän kaiken mitä olen niin kauan yrittänyt kasata. En tahdo nähdä mitään hyvää ja kaunista. Tekee mieleni silloin vaan tuhota sekin pieni hyvyys tässä mustassa maailmassa.
Ehkä äänestäni kuuluu kuinka katkera olen, mutten vain voi sille mitään. Syytän itseäni. Vaikka myös samalla tiedän ettei se ole vain minun vikani. Vanhempanihan minut sysäsivät syrjään. Inhimillinen virhe. Onhan meitä sen verran monta tässä perheessä.
Pitkään minä olin talon voimakastahtoisin, voimakkain henkisesti. Sitten hekin huomasivat, minähän vain nukuin. Tuskin elin. Siitö kaikki lähtikin.
Miksi ikinä sanoin viilteleväni? Miksi koskaan halusin apua? Se vain pahensi tilannettani. Enää en pääse muista ihmisistä eroon. Se on niin vaikeaa. Kukaan ei näe miten paljon kärsin kun olen muiden lähellä. En pysty auttamaan muita mitenkään. En kestä tätä painetta kauaa. Tahdon vain kuolla.
Unelmat sortuu yksi kerrallaan. Töihinkin pääsin juuri -Säästääkseni Japanin matkaan jonka ajattelimme siskoni ja parin kaverin kanssa tehdä ensikesänä. Mutta kuinka voin jaksaa edes elää niin kauan kun yksikin päivä on vähällä tuhota minut.
Odotan lopullista tuhoani. Tuhoten ruumistani hiljalleen.
Toivon odella ettei kukaan muu luovuta. Se ei auta mitään. Kun luovuttaa jo alussa ei ole mitään jälellä. Minulle sanotaan turhaan että sinulla on vielä edessä paljon hyvää. Millainen maailma on jos alaikäinenkään ei usko siihen? Millaista on kuunella kun muutkin ovat sitä mieltä etteivät jaksa? Sitä tahtoo vain auttaa, vaikkei pysty.
Hyvää kesää kaikille, jaksakaa jatkaa!