Mun äitini on tyhjä kuori, rikki, yksinäinen ja surullinen. Todella kaunis, ystävällinen ja seurallinen kun on mukavia ihmisiä. Kun se näkee pitkästä aikaa sukulaisiaan, sen silmät tuikkii taas kun se tuntee elävänsä, se hymyilee hampaat näkyen ja on oikeasti hetken aikaa onnellinen. Kun tullaan kotiin, silmät sammuu, hymy hyytyy ja harmaus saapuu.
Äitillä on ollut huono tuuri miesten kanssa, molemmat edelliset suhteet (8v, ja 21v.) on olleet huonoja. Molemmat ollu täysiä mulkkuja. Lyöntejä ja sanoja, ei oo äitillä ollu helppoa. Isä kuoli kun oli pieni, eikä suuri ollut kaveripiiri. Ei saa ihmisiä tavata, kun iskä katsoo pahalla. Tuntuu ettei äiti oo enää elossa, ja koko perhe vaan elää pelossa.
Äiti ei ota pahaa itseensä, eikä jaksa välittää iskän jutuista. Äiti on kuin tyhjä kuori, ei tunne mitään, ei välitä mistään. Ei tavoitteita, ei haaveita, vain pelkkää harmaata. Ei se aina jaksa välittää meidän jutuista, eikä aina edes lohduta..
Äiti on heikko, toivoisin et voisin auttaa. Mut ei mun tehtävä lapsena oo, äitiä elämältä pelastaa.. Eikä mulla siihen ees voimia ois.. Äitin ois pitäny ottaa jo vuosia sitten ero ja viedä meidät lapset pois.. Oon katkera et joudun olee täällä, oon katkera et äiti ei tukenu mua sillonku piti. Ei se vaan jaksa, mut lapsista kuuluu huolehtia.. Miksi se ei huolehdi..