Miksi pitäisi vielä jaksaa yrittää???
Hei. olen uusi täällä ja tämä on ensinmäinen kerta kun kerron minnekkään tällaisista asioista joten tämä ei ole kovin helppoa. Olen siis 15 vuotias kahdeksasluokkalainen jonka elämä menee alamäkeä lujaan vauhtiin. Minä olin ala-asteella elämänhaluinen pikkutyttö joka ei koskaan riidellyt vanhempien kanssa. En tiedä miksi nytten tuntuu näin pahlta, koulu menee alamäkeä, vanhempien kanssa sukset ovat ihan ristissä ja kavereita ei ole paljoa, ei ainakaan niitä jotka ymmärtäisivät.
Minua on kiusattu koko ala-aste ja ylä-asteella tähän asti. Yleisimmät kommentit mitä saan on ”hyi kun oot ruma ja läski”. Pidin itseäni kauniina ja laihana koko ala-asteen ja olinkin alipainoinen vaikka minua sanottiin läskiksi. Nytten ylä-asteella olen ruvennut vihaamaan itseäni kokonaan. Syön tosi vähän ja yritän aina sopeutua, mutta ei siitä mitään tule, aina vain haukutaan ja kiusataan. Olen joutunut selittelemään terveydenhoitajalle ja opettajille miksi minulla on kasvoilla välillä mustelmia, koska pelkään kertoa kiusaajisa.
Kotonakin menee todella huonosti. Isäni haukkuu ulkonäköni, kun leikkasin ja värjäsin hiuksiani. Tuntuu todella pahalta kun oma isä haukkuu ja välillä saattaa tehdäkkin jotain. Yleisimmät riidan aiheet isäni kanssa on uonäköni, koulun käynti, kaikki tyhmyydet mitä olen kokeillut kun on tuntunut niin pahalta ja seksuaalinen suuntautumiseni. Äidin kanssa ei riidellä usein mutta silloin kun riidellään niin riidellään kunnolla.
Haavoja on tullut tehtyä ja syömättä olen välillä viikon putkeen koska fyysinen kipu helpottaa jossain määrin. Mitä voin enään tehdä kun en jaksa yrittää kestää väkivaltaista isää, väkivaltaisia ja loukkaavia kiusaajia ja kaikkea. TYttöystäväni on yrittänyt itsemurhaa ja haluaisin auttaa sitäkin mutta en osaa enkä pysty. En jaksa kantaa kavereiden, tyttöystävä ja vielä omia murheita.
Olen joskus kertonut jollekkin kaverille huolistani mutta minulle on vain sanottu ”kerjäät vain huomiota, ei sulla voi oikeasti mennä noin huonosti”. En ole sitten oikeen kertonut kenellekkään kuinka huonosti minulla menee, tuntuu kuin koko maailama kaatuisi minun niskaan. Olen kokeillut alkoholia, tupakaa ja viiltelyä kun olen kuullut että ne voisivat auttaa vähän mutta eivät ne oikeasti helpota muuta kuin hetkellisesti. Välillä mietin että miksi olen vielä täällä. Olisiko kenelläkään antaa neuvoja miten voisin jaksaa huomiseen???
😭😭