miksi mulle käy näin

miksi mulle käy näin

Käyttäjä sari21 aloittanut aikaan 15.12.2009 klo 22:26 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä sari21 kirjoittanut 15.12.2009 klo 22:26

mua masentaa koko ajan ja itkettää. tuntuu että koko maailma on minua vastaan. 😭 lapsuuskin oli tosi hirveä ja pelottava. 😞 mitä pahaa mä oon tehny et oon ansainut tämän? mä kärsin koko elämäni mitä koin pienenä. välillä tuntuu etten jaksa enää. ☹️ tuntuu ettei kukaan ymmärrä mua. sit välillä oon tosi ärtynyt. käytän lääkeitä mut silti. oon välillä tosi masentunut ettei huvita mikään haluun vaan käpertyy nurkaan ja itkee 😭 tunnen välillä itseni yksinäiseksi. elämäni on yhtä tuskaa. koko ajan joku on mua vastaan. kaikki on aina mun syytä. niin se on aina ollu. pienenäkin kaikki oli mun syytä. en saanut rakkautta en huolen pitoa en turvaa. kaikki vaan hyljeksii. mua pidetään outona kun uskon yliluonnoliseen ja tykään raskaasta musiikista ja tykkään käyttää mun mielikuvitusta. ☹️ mä toivon että joskus oisi hyvä olla etes joskus. ☹️ toivon että joku etes ymmärtää mua…😞

Käyttäjä meebu kirjoittanut 17.12.2009 klo 21:55

Hei Sari21!
Mä ainakin ymmärrän sinua. Tekstisi oli niin tuttua, ihan kuin minun kirjoittamani. Itse olen 27v ja kärsin vieläkin lapsuudessani tapahtuneista vääryyksistä. Vanhempani käyttivät sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa. Lisäksi minua syyteltiin usein jostain mitä en ollut tehnyt ja sain haukkuja ihan turhaan. Ihan kuin olisi haluttu kasvattaa minut tuntemaan olevani täysi surkimus ja huonompi kuin muut! Aikuisena olen saanut epäasiallista kohtelua paikoissa, joissa ihmistä pitäis ymmärtää (esim.terveydenhuollossa ja kelalla) Sellainen saa tuntemaan,että koko maalma on minua vastaan. Miksi niiden pitää tehdä asioista hankalia ja satuttaa ihmistä joka on muutenkin hajalla?? Ihan kuin tämä yhteiskunta ei toimisi ilman heikompien kiusaamista.

Se mitä sinulle on tehty,ei ole millään tavalla sinun syytäsi! Sinä et ole sitä aiheuttanut. Olet hyvä just sellaisena kuin olet! Yliluonnolliseen uskominen, raskas musiikki, mielikuvitus... mitä vikaa niissä on? Jokainen keskittyköön asioihin,joista tykkää. Jos se jotakuta ärsyttää,niin silloin vika on hänen pikkusieluisessa pääkopassaan! Välillä ihan tosissaan ihmetyttää,millä vuosituhannella jotkut elävät, kun suvaitsevaisuus on niin outo asia... Jos yhtään lohduttaa, niin meitä on kuitenkin monia. Ehkä me hylkiöt voimme tukea toinen toisiamme 🙂🌻
Voimia sinulle!

Käyttäjä silentdespair kirjoittanut 19.12.2009 klo 16:36

Hei Sari!

Älä suotta masennu. Itse asiassa olet todella rohkea ja herkkä ihminen ja siitä sinun tulisi olla ylpeä, meinaan moni samanlaisen lapsuuden kokenut olettaa, että sen varjolla saa aikuisena käyttäytyä miten haluaa (tehdä rikoksia ja pahuuksia toisia kohtaan, koska oli "huono lapsuus") Onneksi sinä et ole tälle tielle lähtenyt ja onnittelut siitä!
Oikeasti varmasti jokaisella on ollut lapsuudessa, nuoruudessa tai aikuisena jossain kohtaa elämää vaikeaa. Mitä nopeammin "lapsuuden traumoista" pääsee eroon/hoitaa pois mielestään, sen paremmin voi alkaa ehjä aikuiselämä! Olet jo tällä tiellä, koska mietit ja pohdit (toisin sanoen käyt läpi) näitä asioita, etkä yritä peitellä sitä, että on vaikeaa!
Oikeasti oikeilla jäljillä ollaan jo. Mutta jonkun muun pitäisi katua/murehtia sitä, että teki elämästäsi vaikeaa ja epäreilua, eikä sinun!!! Kannattaa vain "vapauttaa" itsesi moisista syytöksistä ja olla vapaasti rohkea oma itsesi, olet sen jo ansainnut!!!
Tsemppiä kamalasti!!! Kyllä me ymmärretään sua!!! Menneisyyttä ei voi kukaan muuttaa, mutta omalle tulevaisuudelle voi jokainen tehdä paljonkin...

🌻🙂🌻