Itse viiltelin, ja ehkä vielä tulevaisuudessakin viiltelen, yhdestä jäi pysyvä arpi, jonka kaikki näkevät koko ajan, ja josta minulle huudellaan (se on mielestäni tosi tyhmää).
No mutta. Minusta viiltelyn "oikeuttamiseen" vaikuttaa tosi paljon se, miksi viillellään. Nykyiset teiniangstijat viiltelevät, jotta saisivat huomiota (ei tukea ja apua, vaan huomiota). Ei kaikilla oikeasti mitään ongelmia ole. Toisaalta sitten on niitä, jotka oikeasti tarvitsisivat apua ja yrittävät viestiä sen muille viiltelyllä, jos se ei muuten onnistu. Itse en kokenut viiltelyä edes pakokeinona henkisestä kivusta. Ei sen pitäisi olla kellekään muullekaan. Jos sinulle jää arvet, tulet todennäköisesti häpeämään niitä jossain vaiheessa elämääsi. Onko viiltely sen arvoista? Miettikää miksi, ennen kuin tartutte veitseen.
Minusta viiltely on väärin, muttei kamala asia. On väärin vahingoittaa itseään (niin no, onhan siihen ehkä syykin). Viiltelijät myös saavat leiman, että tuolla ei mene nyt kaikki hyvin. Sellaisia tyyppejä taas kartellaan ja niinpä viiltelystä tulee tavallaan tabu. Joillekin viiltely on myös ihan tuntematon ja kaukainen asia, jota he eivät itse voisi kuvitellakaan tekevänsä, joten he oudoksuvat sitä paljon.