Ai täällä olikin vielä vastauksia 🙂
Kiitos, ihme12. Jännä miten asiat voivat parissa kuukaudessa muuttua. En muista, kirjoitinko tuon viestin sinulle ennen tämän viestiketjun aloittamista vai sen jälkeen, mutta nyt tämän 2012-vuoden puolella minulla on mennyt jo paljon paremmin.
En sano, etteivät itsemurha-ajatukseni olisi olleet todellisia, mutta päätin vain yrittää unohtaa ne ja jatkaa elämääni vaikka sattuisikin. Ehkä pidän itsemurhan sellaisena viimeisenä pakotienä, jos en jossain vaiheessa enää kestä olla täällä. Tällä hetkellä yritän vielä kestää.
Mä olen sellainen ihminen, että osaan kyllä lohduttaa muita ihmisiä ja antaa heille neuvoja, mutta omalla kohdallani asia onkin sitten ihan toinen. Ehkä se johtuu myös siitä, että sisimmässäni ajattelen pakko-oireitten olevan ehkä pahinta, mitä ihminen voi kokea. Olen monesti ajatellut, että voisin kestää vaikka mitä muuta kärsimystä, jos niitä ei olisi. Tiedä sitten, onko todella näin...
Kiitos, hole.
Olen todella tehnyt töitä sen eteen, että voisin paremmin. Olen muuttanut itseni erilaiseksi kuin ennen (sikäli kuin se on mahdollista), uhmannut pelkojani ja käynyt terapiassa. Silti tällaiset ajatukset nousevat joskus pintaan.
Itse asiassa lopetin terapiassa käymisen tammikuussa. Se taitaa olla yksi suurimmista syistä siihen, että voin nyt paremmin. Olen nyt lopettamassa lääkehoitoanikin. Aion tästä lähin suhtautua varauksella kaikkeen psykiatriseen hoitoon, sillä omalla kohdallani se ei ole tuottanut toivottua tulosta.