En halua muuttaa Lapista pois, en varmaa osaa olla ilman tuntureita. Kun olen hetken pois, on jo ikävä. sitten tiijän, että en pärjää yksin, ainakaan alussa, kun on uusia ihmisii, uudet paikat, yleensä kaikki uudet. Enkä kyllä haluu ketään vierasta tukihenkilöö opastaan jutuissa. Kun sitte innostun opiskeleen, niin teen sitä ympäri vuorokauden, jos joku ei pysäytä mua. enkä muista syödä enkä nukkuu, sitten menee diabetes sekasin.
Kun yritin täyttää hakemuksii, niin tajusin siinä hetkesä, että en taida haluta kotoa pois. Niin sitten jäisi ainut paikka tämän paikkakunnan luonto-opisto. ei musta koskaan tule itsenäistä, jos vielä oisin kotoa 3.5v. ja, kun kaikki muut nuoret tältä paikkakunnalta lähtevät jonneki, oisin kyllä aika omituinen tapaus tässä kylässä. Ja miten sitä viittisi koulussa sanooa, että kotona vielä asun. tai voisin mennä siihen omaan mökkiin jossain vaiheessa, silti varmaan tarvisin apua toisilta. ottaa lujille tajuta, että ei kykene siihen mitä muut lukion päättäjät pystyvät tekeen.
Eikö sun, lasia, pijä lähteekin pois lastenkodissa kun täytät 18v. mutta sulle käy kuten mulle, että olet jossain erityisvalvonnassa kunnes täytät 21v. mulla se valvoja on eno ja oikeesti mun pitäsi sen kaa miettii juttuja. mutta juuri tällä hetkellä se ällöttää mua aika tavalla.
Ai niin, eilen meni jalasta nivelside, enkä pääse lomaileen, kävelen kainolokepillä. mie sain uudet hakemukset ja menee hermot, kun vaan mietin mihin uskalta hakkee. enkä voi piettää mitään vapaavuotta, kun sitten vasta tulen hulluksi, jos ei ole mitään tekemistä ja enempi hulluksi tulee mun perhe.