Mielialahäiriöt

Mielialahäiriöt

Käyttäjä Shadow-people aloittanut aikaan 16.05.2024 klo 21:37 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Shadow-people kirjoittanut 16.05.2024 klo 21:37

Olen ollut jo todella monta vuotta masentunut sekä ahdistunut. Olen käynyt jo pitkään nuoriso psykiatriassa sekä kokeillut masennuslääkkeitä, mutta mikään ei ole auttanut. Jopa viiltelyäkin on kokeiltu. Olen ollut kaksi kertaa päivystyksessä sekä kerran osastolla. Vanhemmat eivät yhtään ymmärrä minua. Vetivät minulle raivokohtauksen kun sai tietää viiltelystäni. Haluan kuolla. Itsetuhoiset ajatukset todella voimakkaat. Haluaisin vain tappaa itseni. Kaveritkaan eivät ymmärrä, puhuvat ainavaan omasta ahdistuksesta, vaikka heidän ahdistuksensa on paljon heikempää kuin minun, en kestä enää kuunnella. Menee jo muutekin huonosti ja pitää ottaa vielä toisenkin huolet kantoon. He aina vain miettivät omaksi parhaaksi esim konsertissa minun on pakko istua sivussa koska heillä on kuulemma pahempi ahdistus. Joten he miettivät aina itseään, että mikä heitä ei ahdistaisi ja vaikka minulla olisi tilanne kuinka paljon huonompi niin minun pitää vain kestää sekä joustaa. En kestä tätä yhtään enempään. Minulla on jo aikatarkat itsemurhasuunnitelmat.

Voisiko joku auttaa tai keksiä joitain keinoja avuksi minulle?

Käyttäjä ask kirjoittanut 11.06.2024 klo 14:03

Hei pyydät apua ammattilaiselta,.Suosittelen ottamaan apuu vastaan. Sut otetaan tosissaan, ja yritetäään ymmärtää ja auttaa. Tietenkin itsemurha ei ole mikään hyvä ratkaisu, mutta itsekin olen ollut samanlaisessa tilanteessa, paitsi sen jälkeen kukaan ei tiennyt että se oli itsemurhayritys paitsi minun ohjaaja. Ohjaaja yritti auttaa minua, mutta liian myöhään paskat välitin koko avusta, sitten kuntoni romahti niin paljon jouduin suljetulle, siitä alkoi sitten taiselu, kun pääsin sen jälkeen kotiin, tilanne ei ole mennyt parempaan päin. Oli kuntoni hetken aikaa hyvä, mutta ota apua vastaan se on kaikkein tärkeintä.

Minulla on vinkki jos kaveritkaan ei ymmärrä, niin katkaise välit heihin, jos tietenkin tuntuu että he vuodattavat vain omia murheitaan.

  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 4 kuukautta, 1 viikko sitten. Syy: -