Masentunut kai. ja uskovainen poikaystävä..
Olen 20-vuotias tyttö. Ilmeisemmin olen masentunut, tämä tila on jatkunut jo 2kk, enkä uskalla hakea apua. Tuntuu, etten voi saada enää apua, koska kellään ei ole aikaa kuunnella. Kerroin kuitenkin olostani poikaystävälleni, joka on hyvin hyvin uskovainen. Minä puolestani en ole. Hän sanoi, että minun tulisi uskoa ja tavallaan pakottaa uskontoa minulle, mikä tekee vielä ahdistuneemman olon. Minusta tuntuu, että kukaan ei välitä minusta. Sanoin hänelle tämän, toivoin että hän sanoisi, että hän rakastaa minua. Mutta tilanne menikin niin, että hän rakastaa Jumalaa.. En käsitä asioita, mutta tunnen itseni niin yksinäiseksi. Siksi hän sanoi, että hän ei voi olla se joka täyttää sen tyhjän sisältäni, hän ei halua olla se ketä ”jumaloin”. Kuitenkin kaipasin vain, että joku välittäisi edes hieman. Rakastaisi sellaisena kuin olen, eikä sellaisena kun voisin olla.
Hän sanoo, että toivoo minun tulevan uskoon, jotta muuttuisin. Mutta miksen kelpaa tälläisenä kuin olen.. Muhun sattuu koko ajan todella paljon. Joka ilta saan itkukohtauksen, sen aikana sattuu todella paljon.. Olen suunnitellut omat hautajaisenikin, se helpotti oloa hetkiseksi. Tunnen, ettei minulla ole täällä arvoa ja joudun olemaan yksin, vaikka seurustelen. En tiedä miten toimia, enkä uskalla hakeutua lääkäriinkään, koska jos joku luulee hakevani vain huomiota.. En uskalla kertoa vanhemmilleni, koska en halua olla heille pettymykseksi. En uskalla pyytää apua, koska en halua, että kukaan kuluttaa aikaa minuun. Jos minulla ei olekkaan mikään. Kuitenkin minulla on niin paha olla, tuntuu etten enää kestä ja jaksa tätä..
Ahdistaa, ahdistaa, ahdistaa.
Iltaisin aina sen itkukohtauksen jälkeen ajattelen, että minun on haettava apua. Seuraavana päivänä kuitenkin ajattelen, että ei. Ei kukaan voi auttaa..
Haluaisin vain riittää jollekkin sellaisena kuin olen. Joku joka huomaisi minut. Kaupassakin ihmiset törmäilevät minuun. Olen varmaan täysin näkymätön.
Rakastan poikaystävääni, mutta pelkään hänen uskonnollisuuttaan ja pakkomieltään siitä. Olemme seurustelleet 1,5 vuotta ja tämä tuli nytten vasta esille kunnolla. Hän puhuu, että minun pitäisi uskoa jumalaan ja hakea häneltä apua ja olla iloinen siitä mitä hän on minulle antanut. Kuitenkaan en usko ja pelkään enemmänkin nyt uskontoa. Tuntuu niin pahalta… mitä voin tehdä? en käsitä.. Tarvitsen apua..