Masentunut ja ahdistunut
Olen mielestäni ollut jo jonkin aikaa masentunut. Joskus vähän vähemmän joskus enemmän, Nyt parin viime viikon aikana se on noussut kai enemmän taas esille.
En ole niin masentunut että se haittaisi elämääni. Tiedä sitten olenko ollenkaan oikeasti masentunut. Tuntuu vaan siltä että olen kyllästynyt kaikkeen ja mikään ei tunnu oikein miltään. Mikään ei innosta. Mitään ei tapahdu. Olen myös ahdistunut pakkoajatuksistani jotka tulevat sitä helpommin esille, kun minulla ei ole ”mitään tekemistä”.
Olen lukion toisella luokalla ja tuntuu että koulukin on niin turhaa. Musta tuntuu että en kuulu tonne kouluun ja inhoan aina mennä sinne. Mulla on siellä vaan yksi kaveri (vaikka Sanna) joka on ollut ”paras kaverini” ala-asteelta lähtien. Ylä-asteella olimme eri kouluissa mutta nyt olemme taas samassa lukiossa. Nyt on alkanut tuntumaan että ei hän niin hyvä ystävä minulle ole. Ystävyytemme on sitä että olemme yhdessä koulussa, näemme toisinaan vapaa-ajalla ja minä toimin hänen ”kuuntelijanansa” ja kaikki keskittyy tavallaan häneen. Sanna kertoo minulle hurjista viikonlopuistaan, alituisesti vaihtuvista poikaystävistään jen. Mua on alkanut pikkuhiljaa jo ärsyttämäänkin toi kaveri. Meillä on niin eri elämät.
Tuntuu etten löydä sellaista minulle sopivaa kaveria. Mistä tosin löytäisinkään kun en koskaan käy missään! Eikä mulla oo oikeestaan missä käydä. Sitten äiti sanoo vielä siitä että mun vaa pitäis käydä esim. noissa nuorten bileissä, mut ei tarvi juoda. Mä en juo ja siksikin oon jotenkin vähän ulkopuolinenkin. Mulla on yks toinen kaveri/tuttu koulussa (Maria) ja hän haluaisi tulla mulle käymään, mutta se on aina jäänyt kun en jaksa kutsua häntä. On hän kutsunut minua joskus luokkansa bileisiinkin, mutten ole halunnut mennä kun en ”välitä” niistä tyypeistä ja vähän pelkään sitä meininkiä siellä kun en itse juo.
Noniin, kaipa voin siis syyttää ihan itseäni vaan. Äiti mainitseekin tuon Marian tapauksen joskus kun valitan yksinäisyyttäni ja sanoo myös että MÄ olen avainsana tilanteelleni ja että mun pitäsi tutustua ihmisiin jne. ja mä väitän vastaa että ei koulussa tollee vaa tutustuta, ku en voi vaa änkee johonki porukkaa tollee vaa. Kaikilla on omat kaveipiirinsä ja mä oon tällanen hiljanen koulussa nii olishan se outoa jos menisin vaa joittenki tyyppien kaa joihin haluisin tutustuu. Saadaa aina riidat äidin kanssa aikaseks näistä keskusteluista.
Katon usein jostai irc-galleriasta joidenki nättien tyttöjen kuvia joilla on paljon kavereita, kiva harrastus (cheerleading tai tanssi esim.), poikaystäviä, kiva tyyli jne. ja mietin että mä en kuulu noihin. tiiän et on säälittävää, mut alkaa vaa joskus masentaa ja itkettää ku mietin niidenki elämiä. Tiedän että enhän mä oikeesti tiedä niiden elämästä jonku irc-gallerian perusteella mut silti..
Sori jos teksti on sekavaa! Ärsyttää ku en osaa kirjottaa järkevästi..