Masennus ja seurustelu

Masennus ja seurustelu

Käyttäjä Sarjetty aloittanut aikaan 01.03.2016 klo 13:59 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 01.03.2016 klo 13:59

Moi
Oon siis 15 vuotias tyttö ja sairastan vaikeaa masennusta. Oon kummiskin alkanut nyt kiinnostuun pojista ja seurustelusta. Mä vaan vähän epäilen sitä, että kannattaako mun ruveta tässä tilassa seurusteleen? Pitäisikö sille mahdolliselle poikaystävällä kertoa masennuksesta ja missä vaiheessa? Miten hän edes suhtautuisi siihen? Karkottaisiko se hänet pois? En edes usko, että kukaan voisi ihastua muhun.

Onko ketään, joka voisi kertoa omia kokemuksia masentuneena seurustelusta tai jos oma tyttö-/poikaystävä on masentunut?🙂

Käyttäjä sandra/santtu kirjoittanut 02.03.2016 klo 02:13

Masentuneena seurustelu ei välttämättä ole kauhean paha. Kyllä se voi toimiakin, mutta molempien pitää tietää missä mennään. Sen takia minä suosittelisin kertomaan saman tien poika tai tyttöystävälle, mikä on tilanne. Se ei hyödytä mitään, jos joutuu teeskentelemään, että kaikki on hyvin. Se vain tuo lisää hallaa parisuhteelle.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 02.03.2016 klo 09:13

Kiitos vastauksestasi sandra/santtu

Käyttäjä sandra/santtu kirjoittanut 03.03.2016 klo 01:12

Toivottavasti siitä oli apua ^^
Saako kysyä, että onko sulla joku johon oot ihastunu tai jotain vastaavaa? Ei ole pakko kertoa jos et halua.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 03.03.2016 klo 11:01

On. Yks mun rinnakkaisluokan poika

Käyttäjä nanaax kirjoittanut 03.03.2016 klo 14:06

Moi sarjetty!
Ite oon seurustellut sillai et olin masentunut ja kyllähän se poikaystävä aika paljon piristi, että suosittelen kyllä seurustelua. Mitä avoimemmat välit, sen parempi. Eli kerro hänelle rohkeasti kaikesta, masennuksestasi. Jos hän oikeasti välittää susta, niin kyllähän silloin ymmärtää ja on parhaansa mukaan sun tukena.
Oon varma, että sä oot tosi ihana ja upee ihminen, josta varmasti pojat kiinnostuu!!
Tsemppiä sulle 🌻🙂🌻

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 03.03.2016 klo 15:05

Kiitos vastauksestasi naanax.
Masennuitko jo ennen kuin aloitit seurustelun vai vasta sen aikana?

Käyttäjä nanaax kirjoittanut 03.03.2016 klo 15:31

Siinä vaiheilla, ne meni vähän päällekkäin tai sillain. Masentunut olin jo ennestään, mutta niihin aikoihin masennuin ehkä vähän lisää, vaikka ei se pojasta johtunut