Moikka! Joskus voi lohduttaa itseään toteamalla: et ole yksin. Olen kamppaillut samanlaisten ongelmien kanssa nyt 9 vuotta, on kaikki syömishäiriöt käyty läpi joista juuri tuo ahmimishäiriö sitkeimpänä pysynyt matkassa, on ahdistuneisuus häiriö, dissosiaatio häiriö ja taitaa se keskivaikea masennuskin vielä disgnooseissa roikkua. Olen kuitenkin onnistunut aloittamaan koulunkäynnin uudelleen ja selviydyn arjestani. Olisin todennäköisesti kuollut ellen olisi aikoinaan päässyt psykoterapia jaksolleni, joten psykoterapian hakemista todella suosittelen jokaiselle joka kokee olevansa nurkkaan ajettu näiden ongelmien kanssa. Terapia voi olla hyvinkin raskasta henkisesti mutta se tuottaa tuloksia. Itse joutuu kuitenkin tekemään paljon työtä, omalla kohdallani se tarkoitti rauhoittavien videoiden kuuntelemista netistä, aiheesta kertovien kirjojen ja oppaiden lukemista, kannustavien positiivistem lappusien kiinnittelyä ympäri kämppää ja ennen kaikkea itselle toimivien "maadoitus" konstien löytämistä. Olen edelleen ajoittain tuskainen, ahdistunut ja hyperventiloiva pieni hätäinen lapsi, mutta olen hyväksynyt sen koska tiedän, että huonojen hetkien ja päivien ja viikkojenkin jälkeen olen taas oma 23- vuotias hauska, välittävä ja vahva oma itseni joka on selvinnyt paljosta.