Masennuksesta ja paniikkikohtauksista
Heippa. Kirjotan ekaa kertaa tähän tukinetiin… Ihan ekaks tästä on ollu suuri apu, kun täällä en oo yksin, enkä oo kummajainen. En oikein tiiä mistä alottais tai miten kirjottais…😐
Masentunu oon ollu noin viis vuotta. Paniikkioireita noin 8v. Viime keväänä diagnoosi oli lievä masennus, nyt kuukaus sitten keskivaikea masennus ja pakko oireita. Lääkkeitä oon syöny puoltoista vuotta. Ne on auttanu pakko oireisiin ja paniikkikohtauksiin. Just nyt oon 6viikon sairaslomalla. Mullon ollu kauheen huono omatunto kun oon näin nuori(26v) ja sairaslomalla. Mut kun ei vaan enää jaksanu, itketti niin helposti, muisti ei toimi ja keskittyminen on tosi heikkoo. Voimat loppu. Sit syytin itteeni kun olin hitain ja hajamielisin työntekijä. Nyt oon ajatellu kaikkee tosi paljon, jotenki pitää oppia hyväksymään itteni just tällaisena kuin olen. Mitä se sitten ikinä tulee tarkoittamaankaan…Elämä saattaa nyt muuttua jotenkin. Elän vaan päivän kerrallaan. Ens viikkoo en uskalla suunnitella.
Miten te olette kertoneet perheelle ja ystäville että ootte masentuneita? Itse en oo pystyny kertomaan, kun vasta pari viikkoo sitten äidille. 😳Kertominen helpotti! Ja just puhuminen sairaanhoitajan ja lääkärin kanssa on auttanu.
Onko jollain kokemusta, että väsyttävätkö masennuslääkkeet? Tota pitää kysyä myös seuraavan kerran lääkäriltä.
Voimia kaikille!🙂🌻