Masennuksen aiheuttamat taloudelliset ongelmat, pian kadulle nukkumaan?
Itselläni on ollut vaikeita oireita aina tuntemattomien ihmisten kanssa ollessani. Kädet rupeavat tärisemään niin että en saa kirjoitettua kunnolla ja ajatus pätkii kun olen suoraansanottuna pakokauhun vallassa.
Tämä siis aina kun toimin tuntemattoman ihmisen kanssa, auktoriteettihahmot ovat pahimpia. Nyt olenkin ajautunut tilanteeseen, jossa koulu on jäänyt kesken, opintotuet peruttiin siksi ja pian lähtee kämppä alta kun en ole saanut laskuja maksettua. Ilman tuloja olen nyt elänyt 3kk vanhempien tuella.
Ikinä en ole pyytänyt rahaa porukoilta(antavat rahaa silloin tällöin), ne vielä luulevat että käyn kiltisti koulua ja niin edespäin. Enkä halua niiden tietävän omista ongelmistani, kun pelkään sitä häpeää mitä toisin. Oikeastaan olen mielummin asunnoton kuin menen pyytämään vanhemmilta rahaa, niin korkea on kynnys minulla.
Mutta kun en pysty enää asioimaan tuntemattomien kanssa, miten ihmeessä saan itselleni hoitoa, jota olen niin pitkään toivonut? Lääkärin näkemine saa kädet hikoamaan ja en voi ajatella kunnolla kun pelko sekoittaa ajatukset.
Olen viime viikot yrittänyt pakoittaa itseni edes jonkin sortin hoitoon, mutta en vielä ole pystynyt edes soittamaan akuuttiryhmään, vaikka itse paikallisen psykiatrisen johtaja sitä minulle suositteli sähköpostissa. Tosiaan sähköposti ja netti ainoat tavat joilla olen pystynyt edes hakemaan jotain apua.
Itsemurha-ajatukset ovat muuttuneet päivittäisiksi, kun ne olivat n. parin vuoden ajan viikottainen ilmiö.