Luotettavako

Luotettavako

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 19.05.2015 klo 20:11 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 19.05.2015 klo 20:11

Olen uusi täällä tuki.netissä.
Onko tämä auttanut teitä muita nuoria? Ongelma on se että en luota enään keneenkään ihmiseen. Jos täältä nyt saisi apua? Olen ollut juttelemassa ammattilaisten kassa mutta en koe heitä kovin luotettaviksi. Jos täältä nyt löytäisi mieluiten eri paikkakunnalta olevan henkilön jolle selittää asioita mitä ei uskalla enään sanoa muille ammattilaisille.

En rupea selittämään miksi luottamus meni enkä kerro missä paikkakunnalla asun, pieni paikkakunta kyseessä.

Kertokaa ihmeessä kokemuksia? Kiitos.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 24.05.2015 klo 23:04

Oletteko te muut saaneet tukinetistä apua?

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 25.05.2015 klo 10:50

Hei!

Minun mielestä tukinetistä on paljonkin apua. Olen kirjoittanut joulukuun alusta tänne avoimeen foorumiin ja sen lisäksi tammikuusta(?) omalle tukihenkilölle. Itse kamppailin pitkään luotettavuuden kanssa. Pelkäsin hirveesti avun hakemista, mutta ystävien tuella, täällä saamien rohkaisujen pohjalta uskalsin ja löysin ammattilaisen keneen voin luottaa. Suosittelen lämpimästi täällä kirjoittamista joko avoimessa tai(ja) tulihenkilölle. Tukihenkilöt osaavat auttaa ja kuunnella. Kannattaa ainakin kokeilla 🙂

Käyttäjä jaakobbi kirjoittanut 25.05.2015 klo 11:12

Mulle ei oo vielä ollut mitään apua ja täällä pitää olla kai itse aktiivinen, niinku elämässä yleensä. Mutten jaksa.
OOn yhden viestin tänne kirjoittanut ja sihe ei kukaan vastannut ja ollut puoli tuntia nuorten ryhmässä ja lähes joka päivä viikon aikana yrittänyt mennä päivystykseen mut siellä ei ole vapaata aikaa. Täälläki tuntuu et oon väärässä paikassa.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 26.05.2015 klo 18:55

jaakobbi kirjoitti 25.5.2015 11:12

Mulle ei oo vielä ollut mitään apua ja täällä pitää olla kai itse aktiivinen, niinku elämässä yleensä. Mutten jaksa.
OOn yhden viestin tänne kirjoittanut ja sihe ei kukaan vastannut ja ollut puoli tuntia nuorten ryhmässä ja lähes joka päivä viikon aikana yrittänyt mennä päivystykseen mut siellä ei ole vapaata aikaa. Täälläki tuntuu et oon väärässä paikassa.

En usko että olet väärässä paikassa. Terveyskeskuksissa ainakin on esitteitä tästä tukinetistä. Muuallakin olen nähnyt mainoksia tästä paikasta.

Olen muutaman kerran ollut päivystyksessä juttelemassa tukihenkilöille. Olen sen huomannut että he eivät ole käytettävissä enään ovat usein varattuja ellei heti esim. 17.00 jos on päivystys, avaa päivystys sivua. Silloin saattaa olla joku heistä paikalla.

Käyttäjä jaakobbi kirjoittanut 27.05.2015 klo 15:15

Mä en taida sitä tukihenkilöä enää haluta, kun mut on hyväksytty syrjäytynyt nuori ohjelmaan, sieltä tulee tukihenkilö.
Mä oon ollut kauan yksin ja mä käyn liveryhmissä nyt.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 28.05.2015 klo 09:48

jaakobbi kirjoitti 27.5.2015 15:15

Mä en taida sitä tukihenkilöä enää haluta, kun mut on hyväksytty syrjäytynyt nuori ohjelmaan, sieltä tulee tukihenkilö.
Mä oon ollut kauan yksin ja mä käyn liveryhmissä nyt.

Hyvä juttu että pääsit mukaan syrjäytynyt nuori ohjelmaan! Onnea!
Toivottavasti saat hyvän tukihenkilön 🙂

Käyttäjä jaakobbi kirjoittanut 28.05.2015 klo 11:55

En mä vielä tajua mitä tuo ohjelma on mutta isää ja äitiä se loukkasi. He voisivat itse mua tukea elämässä mut se on sitä että teen ne kotityöt mitä määrätään ja käyn niiden kans lenkillä. Kun he eivät mua näe, istun vaan koneella.
Mä haluaisin jo muuttaa pois kotoa mutta siihen tarvin tukea ja aloittaa jonkun koulun.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 29.05.2015 klo 23:10

jaakobbi kirjoitti 28.5.2015 11:55

En mä vielä tajua mitä tuo ohjelma on mutta isää ja äitiä se loukkasi. He voisivat itse mua tukea elämässä mut se on sitä että teen ne kotityöt mitä määrätään ja käyn niiden kans lenkillä. Kun he eivät mua näe, istun vaan koneella.
Mä haluaisin jo muuttaa pois kotoa mutta siihen tarvin tukea ja aloittaa jonkun koulun.

En tiedä minkä ikäinen olet mutta jos olet yli 18 ihan hyvin voit muuttaa pois kotoa. Tein itsekkin noin että muutin vieraalle paikkakunnalle opiskelemaan. Vaikka et lähtisi opiskelemaan, voi silti muuttaa. Ainahan saa vuokratukea 🙂
Tsemppiä!

Käyttäjä jaakobbi kirjoittanut 30.05.2015 klo 09:27

19v olen mutta en pärjää yksin.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 30.05.2015 klo 10:22

jaakobbi kirjoitti 30.5.2015 9:27

19v olen mutta en pärjää yksin.

Kyllä minäkin ajattelin ensin noin. Jos mielesi tekee muuttaa voithan aina hommata itsellesi kämppiksen.

Käyttäjä jaakobbi kirjoittanut 30.05.2015 klo 11:40

Mä en ole vielä kunnossa viime kevään onnettomuuden jälkeen ja en pysty asumaan ilman tukihenkilöä.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 31.05.2015 klo 08:25

En tiennyt, anteeksi.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 14.06.2015 klo 21:40

Onhan avoimiin ryhmiin kirjoittelusta ollut apua. Itsekään en mielelläni ammattilaisilla käy. Jotenkin ärsyttää se, että asiat kirjataan kaikki koneelle ja ei ole helppo luottaa ammattilaisiin.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 15.06.2015 klo 22:03

hanne3 kirjoitti 14.6.2015 21:40

Onhan avoimiin ryhmiin kirjoittelusta ollut apua. Itsekään en mielelläni ammattilaisilla käy. Jotenkin ärsyttää se, että asiat kirjataan kaikki koneelle ja ei ole helppo luottaa ammattilaisiin.

Oon samaa mieltä ammattilaisista että ne ei välttämättä ole mitään kovin luotettavia. Todella ärsyttävää kun ne kirjaavat. Välillä tuntuu että tekevät omia päätelmiään joihin uskovat ja antavat reseptin käteen.