Silloin kun olin yläasteella, mun luokalla oli ainakin yksi tyttö jolla oli joku kumma pakkomielle sanoa kaikkea ilkeää selkäni takana, mille muut samanmieliset sitten naureskelivat. Olen yleensä sellainen persoona, että heitän jotain takaisin vaikka kuinka loukkantuisin, mutta silloin vaan loppuivat aseet. Hirveästi ne kommentit sattuivat, eteenkin kun olin muutenkin niin arka syömishäiriön takia, mutta silti olin kuin en niitä olisi kuullutkaan. En halunnut enkä uskaltanut aloittaa mitään yleistä sotaa sitä tyttöä vastaan, koska olisin kuitenkin hävinnyt ja asiat olisivat vaan pahenneet - tai niin ainakin uskoin. Hän olisi vaan käyttänyt tilannetta hyväkseen ja leimannut minut raivohulluksi kaiken muun ohella, eikä kukaan olisi puolustanut minua. Minulla ei ollut ystäviä, eikä näinollen liittolaisia. Nyt vähän kismittää se, etten vastannut samalla mitalla takaisin. En vieläkään tajua, minkä ihmeen tekosyyn varjolla hän antoi itselleen oikeuden tehdä toiselle jotain niin kamalaa. Kai sitten yleinen perusolemukseni vaan ärsytti häntä liikaa, sillä en ainakaan itse muista tehneeni hänelle mitään pahaa.
Yleisimmät loukkaukset liittyivät ulkonäköön ja koulumenestykseen, mutta kyllä sieltä muutama lesbovihjauskin tuli. Ne eivät loukanneet, koska en koskaan ole pitänyt lesboutta mitenkään pahana asiana, ja olen aina tiennyt olevani hetero. Ihmiset, jotka käyttävät homoa ja lesboa haukkumasanoina eivät ilmaise mitään fiksumpaa kuin omaa umpimielistä ja naurettavan pelonsekaista suhtautumistaan seksuaalisiin vähemmisöihin. Ajattelevat varmaan, että jos leimaavat itse jonkun toisen homoksi, niin eivät sitten itse joudu "epäilyjen" kohteeksi, aivan kun homous olisi jotain hirvittävää ja tarttuvaa.
Lukiossa en onneksi kiusausta ole joutunut enää kärsimään, koska ko. paikassa on erityisen hyvä ja vapaa ilmapiiri. Tuntui uskomattoman upealta silloin lukion alkuaikoina, kun ei tarvinnut jännittää kouluun lähtöä ja tunsi saavansa olla ihan sellainen kuin on. Enkä ole muuten kuullut homoa ja lesboa käytettävän pitkiin aikoihin haukkumasanoina, koska niissä piireissä, joissa nykyään liikun, ei kyllä varmaan ole mitään nuijempaa kun toisten nälvimisenä purkautuva pöllö homopelko.