Minusta tuntuu siltä, että olen tietynlaisessa umpikujassa. Rahani ovat loppu, mutten jaksa yrittää hakea töitä, sillä en kuitenkaan saa mistään; tuntuu siltä että tarvitsen mielialalääkitystä, mutten tiedä uskallanko aloittaa sen ottamista; kaikkea pitäisi aloittaa, mutta en vain saa mitään itsestäni irti; minun täytyisi ylläpitää sosiaalista elämääni, mutta haluaisin olla vain yksin (jotenkin saan rahdattua itseni kavereideni luo kun he pyytävät mukaan, mutta yleensä minulle tulee vain kurjempi olo); haluaisin tietyllä tasolla tappaa itseni, mutta tiedän, etten kuitenkaan sitä tee, sillä rohkeuteni ei riitä ja en pystyisi tekemään sitä lähipiirinikään takia; minusta tuntuu, että minun pitäisi laittaa poikki tyttöystäväni kanssa ennenkuin haavoitan häntä henkisesti tai saan hänetkin masentumaan, mutta rakastan häntä liikaa, haluan pitää hänet lähelläni ja tiedän että välirikko tekisi hänellekin kipeää.
Huomaan nyt olevani neljän seinän sisällä ja jumissa tietokoneen tai pelikonsolin ääressä. Joskus, jos pitää mennä esim. kaveria katsomaan tai käymään psykologilla, saan itseni ulos, mutta yleensä seurauksena on vain lisää pettymyksiä. Viime aikoina on alkanut pelottaa vielä enemmän, koska tuntuu jotenkin siltä, että olo vain pahenee puhumalla, eikä mikään oikeasti muutu. Toisaalta jokin minussa sanoo, ettei pitäisi luovuttaa, että olen kuitenkin suhteellisen hyvässä jamassa, että kaikki ratkeaa odottamalla. Mutta silti, silti jotenkin tunnen henkisesti kuolleeni.
Miten te olette päässyt yli tällaisesta ”jumiintumisesta” ? Haluaisin vain herätä tästä lamaantuneesta painajaisesta 😭