Laihduttaminen ja omat pitkään jatkuneet ongelmat..
En nytten keksinyt otsikkoon jotain järkevää tätä kuvaavaa nimeä. Toivottavasti viitsitte lukea tyhmästä otsikosta huolimatta..
Mulla on nyt ollut kaiken laisia ongelmia vuoden ajan. Masennusta, paniikkihäiriötä ja vaikka mitä. Nyt stressin aiheeni onpäättötyö mutta en tullut siitä kirjoittamaan.
Haluaisin laihduttaa, mutta en vain onnistu siinä. Painan vieläkin aika vähän, normaalissa olen juuri ja juuri, mutta ennen painoin vähemmän painoindeksin sanoessa olevani alipainon puolella, mutta sillojn elin normaalisti, painoin noin 46-47kg. Nyt jopa isäni voi laukaista isovanhempien ollessa kylässä et: ”sun perse on levinny”. Eihän se sillä mitään pahaa tarkoita mut voisi jättää kommentit vain perheen sisälle. Eikä sitä välttämättä tarvitse sanoa ollenkaan. Yritän laihduttaa, mut mulla on aina niin kiire ettei se onnistu. Iltaisin tekee mieli syödä jotain hyvää. Saatan syödä 100g suklaata tai sipsejä. Tänään sin sipsejä 1/3 pussin ja kaduttaa. EN vaan voinu olla syömättä, mun oli vana pakko. Päätin et menen lenkille mut en vaan ole menny, en jaksa, olen niin väsynyt viime yöstä, kun en nukkunut kuin 6 tuntia, vaikka tiedän tarvitsevani unta 8-9 tuntia. En jaksaisi lähteä lenkille, mutta haluan pudottaa painoani sen 3 kiloa. Olen 162cm pitkä, kun joku kuitenkin sitä kysyisi. Väsyttää, masentaa, vituttaa, mikään ei huvita eikä mikään onnistu. Makaan nytkin sängyllä potien syyllisyyttä kun en ole mennyt lenkille, kuluttamaan kaloreita mitkä söin vahigossa. Mun pitäis paastota pari päivää, olla kokonan syömättä ettei syö mitään niin ei tee mieli mitään kun loppu ajassa kunnon ruokaa. Mun itsetuntoni on alhaalla ala-asteen kiusaamisen vuoksi, mua kiusattiin 4 vuotta, ja ne vuodet on syöpyny mun mieleeni tuskan vuosiksi.
Nyt päivän paras hetki on se kun pääsen joskus 24-04 välissä nukkumaan. Se hetki on paras kun menee sänkyyn ja huomaa unen tulevan et nukahtaa ihan pian. Se on kaikkein ihaninta. Nyt stressaa päättötyö, valmistuminen, vaatteiden etsiminen, työnhaku -aivan kaikki. En jaksaisi mitään. Mulla on terapeutti jolle pitäisi puhua, mut sen kanssa ei ”sukset luista”. SIitä ei tule mitään ja haluaisin terapeutin vaihdon, mut kun olen siitä puhunu ni kuulostaa siltä etten mä voi sellasta saada -vaihtaa terapeuttia. Nykyinen ei ymmärrä mitään mitä sille kerron tai yritän kertoa. Ei se tajunnu edes sillon kun olin itsemurhan partaalla, se vaan selittää ihan muista asioista vaikka mä istun hajoamispisteessä sen edessä. Lopulta hajosin lääkärille ja olin osastolla, psykiatrisella 2.5 viikkoa, maksimi ajan jonka koulusta/työharjoittelusta sain poissa oltua. Se autto sen hetken, mut palasin arkeen ja kaikki ne yövalvomiset palas, kaikki stressit ja kaikki ni se hyöty hävis siinä. Muistan sen kaiken hyvän sieltä ja jos saisin terapeutin joka ymmärtää ja jonka kanssa synkkais, ni voisin saada sen kaiken takaisin johon siellä etenin ja jatkaa siitä eteenpäin kohti sitä elämää johon olisin jo nyt oikeutu, siis kohti oikeaa elämää, ilman tuskia, ilman kärsimyksiä.. Olen muutamia kertoja viiltänyt, mut lopulta huomasin ettei terapeutti välittäny vaikka ne sille näytin, et ihan turhaan teen jälkiä itseeni et voin sitä tuskaa sillä hetkellä poistaa keinoilla jotka ei näy ulospäin. Siis löin itseäni, yleensä päähän. Se sattuu sen hetken ja poistaa sitä henkistä kipua. EIkä siitä jää viiltämisen jälkiä joita mulla kyllä löytyy.
Kirjotan ehkä vaan senkin takia noin paljon asian vierestä -tosta laihduttamisesta, koska en oikein pääse purkamaan tunteita muualle. terveydenhoitajalle joskus.mut se joskus ei riitä mulle. sen pitäis tapahtua aina viikottain kun kävisin terapeutilla mut sille en pysty mitään puhumaan. Toivottavasti te loppuun lukeneet annatte jotain neuvoja tai jotain ja voi kertoo itsestään omii kokemuksii jotka vähän liittyis tähän juttuun. Kiitos..