Olen nyt kesän ajan kärsinyt erittäin ikävistä, pelottavista ja sitkeistä pakkoajatuksista. Näitä ennen olin juuri parantumassa 1,5 – 2 vuotta kestäneestä paniikkihäiriöstä.
Psykiatriani oli lomalla joten turvauduin diakoineihin (vaihteli lähes joka kerta) ja useimmat suosittelivat lääkkeitä. Parisen viikkoa sitten psykiatri palasi lomalta ja melkein heti kättelyssä ehdotti lääkäriaikaa…
Lääkäriaika olisi perjantaina ja olen vain ensi viikon enää kokopäiväisesti töissä, enkä ehdi 4 päivässä tekemään 8 tuntia ylimmäistä että kuittaisin perjantain..
Diagnisoin itselleni OCD:n ja lukemani mukaan terapia on tähän paras hoito. Onko näin ettei täällä Suomessa saa terapeuttista apua ennekuin on sekoittanut päänsä pillereillä tai roikkuu talon katolta hyppyaikeissa? 😑❓ KELA ei ainakaan korvaa terapiaa jos ei ole 3kk lääkärin diagnoosista ja lääkkeitä ei ole kokeiltu.
Eihän ne lääkkeet niitä ongelmia korjaa, ja kun ne sitten lopettaa niin mikä estää palaamasta samaan kaavaan…
Mikä neuvoksi? 😞 Tunnen itseni vain sairaammaksi jos joudun syömään pillereitä ja puhumaan (mieli)sairaanhoitajille…😯🗯️