Olen uusi täällä, siksipä ei ole mistään helpoimmasta päästä ruveta kirjoittamaan tällaista… Mutta tässä menköön. Sain tämän sivuston oikeastaan kansainvälisen kriisipuhelimen työntekijältä. Olen juuri 18 täyttänyt nuori, jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja joka on yrittänyt itsemurhaa neljästi. Masennusta minulla on ollut viitosluokasta asti. Viimeisin itsemurhayritykseni ei ollut tarkoituksellinen, eräs ilta vain ”pimeni” enkä muista yhtikäs mitään, vain sen kun heräsin teho-osastolta kolmen päivän päästä yliannostuksen ottaneena.
Minulla meni oikeastaan tosi hyvin, olin saamassa oman asunnon ja kaikki meni ylämäkeä, ja sitten yhtäkkiä vain katkesin, ilman masennusjaksoa tai mitään varoitusmerkkiä. Ongelma onkin, että kukaan ei usko, etten tehnyt sitä tarkoituksella. Varsinkaan terapeuttini, joka nykyään epäilee ihan kaikkea mitä sanon sen myötä, kun tein mitä tein. Ensimmäinen kertani oli hyvin samankaltainen, mutta kaksi seuraavaa olivat suunniteltuja.
Nyt sitten kaikki on mennyt aina vain huonommin viimeisimmän yrityksen myötä, sen jälkeen kun jouduin neljättä kertaa osastolle enkä meinannut päästä sieltä pois. Nyt en sitten oikein tiedä edes mitä tehdä, kun viiltely on tullut (taas) kuvioihin ja sosiaalisten tilanteiden pelkonikin on pahentunut entisestään ja kuolema on taas vaihtoehto. Minulla ei ole oikein ketään kelle kertoa tuntemuksistani, nyt kun terapeuttinikin on aivan paranoidi suhteeni, jokaikisellä tavalla, ja sanoin etten halua tavata häntä enää, mutten saa uutta terapeuttiakaan.
Ainut minne voin jutella on blogini ja nyt tämä, muttei blogistakaan ole oikein apua, kun sinne kommentoidaan aika harvoin. Kaiketi nyt etsin täällä jonkunlaista tukea, missä toivon mukaan minua ei sanota itsesäälissä kieriskelijäksi tai huomionhakijaksi vain, koska en ole onnistunut tappamaan itseäni. Sitä nimittäin hoitajat ovat harrastaneet tehdä, haukkua vain. Siksi en voi mennä takaisin osastolle, enkä voi sanoa näistä tuntemuksista etten joudu sinne taas. Mutta kun ei ole kavereitakaan, niin toivoin että täällä ehkä saisin jonkunlaista vahvistusta siihen, että haluaisin taas elää… 😯🗯️