Hei kaikki! Tämä aihe syntyi halusta löytää nuoria, jotka ovat menettäneet isänsä. Huomasin vähän aika sitten, etten tunne ainuttakaan ihmistä, joka olisi menettänyt isänsä. Toivoisin, että mahdollisimman monet kertoisivat ja jakaisivat tuntemuksiaan ja kokemuksiaan tästä asiasta. Olisi kiva tietää, etten ole maailmassa yksin, että on joku joka ymmärtää.
Itse olin 8 vuotta kun isäni kuoli sydänvikaan kotona. Näin kun isäni kuoli ja se on kummitellut elämäsäni joka hetki. Nyt olen 17 vuotta ja ei ole mennyt päivääkään, etten olisi ajatellut häntä. Pari kuukautta sitten luin artikkelin, jossa kerrottiin isän suhteesta tyttäreen, miten paljon isä vaikuttaa tyttärensä elämään lapsena ja aikuisena. Kun luin tätä artikkelia, tiesin mistä sen kirjoittaja puhuu. Lapsena isä on kuin sankari, joka tietää kaikki asiat. Pienenä ei uskonut mitään pahaa omasta isästä, silloin isä isä oli tärkein ihminen koko maailmassa ja on vieläkin.
Mutta miten isä vaikuttaa elämäämme nuorena ja aikuisena? Yritämmekö korvata isän poissaoloa jollakin tavalla ja vaikuttaako se jotenkin valintoihimme esim. parisuhde elämässä?