Kun haluaisi todella parantua...
Hei
Poistin kuukausi sitten ketjuni ja silloin ajattelin etten enää jaa omaa elämääni omassa julkisessa ketjussani. Mutta nyt kuitenkin päätin aloittaa taas uudelta pohjalta jo kolmannen kerran.
Viimeinen kuukausi on ollut yhtä ylä- ja alamäkeä, pahaa oloa ja valoa hetkittäin. Olen saanut kuulla Essiltä ja Viiviltä huutoa siitä, etten toimi oikein ja ajan tuolla tavalla itseni pohjalle. En kuulemma parane tuolla tavalla jne.. Essi alkoi puhua osastosta. Kertoi minun tilanteestani Viiville, kun itse päätin pitää sen omana tietonani. Sain kuitenkin takas luottamukseni ja osastolle minua ei pakotettu. Pian kolme viikkoa sitten tein lupauksen itselleni, että ajattelen paranemista enkä vain muita ja sitä että ”minun pitää jaksaa on tilanne mikä hyvänsä”. Aloin ymmärtää sairasloman tarpeellisuuden. Olisin romahtanut lopullisesti jos minulla olisi ollut koulu viimeisen parin kuukauden aikana. Kalenteri täynnä partiota ja muita menoja, voimat alkoi loppua. Tällä viikolla koitti sitten lanu ja opiskelukuntoisuuden kartoittaminen ja se ei mennyt niinkuin ajattelin. Kerrankin ajattelin omaa parastani ja parantumista ja olin valmis jatkamaan sairaslomaa Essin ja Viivin puheiden jälkeen. Tälläkään kertaa minua ei kuunneltu. Sanoin etten voi mennä kouluun tai romahdan pohjalle lopullisesti, ajaudun siihen tilaan, missä olin viime kesänä. Sanoin etten vaan kykene siihen. Ja minua ei kuunneltu vaan käskettiin yrittämään koulua. Minä tein kaikkeni, mutta sitten olin taas Essin ja Viivin silmissä syyllinen siihen etten sitä saanut. Sain taas kuulla huutoa ja raivoa, kuinka tapan itseni, pilaan ystävyyden jne.. Itkin kyseisten viestien jälkeen niin paljon että päädyin laittamaan terapeutilleni viestiä… Tiistaina sitten katsotaan mitä tehdään, hän sanoi että asioiden on tapana järjestyä. Tiedän että terapeuttini ei halua minua kouluun päästää. Pari viikkoa sitten tilanteeni oli huolettava, oli paska viikko takana ja juuri silloin piti pitää ”mielialapäiväkirjaa”.
Tällä hetkellä tuntuu että koko elämä kaatuu taas. Joudun viikon päästä koulun penkille. Minun pitää jaksaa käydä koulussa, partiossa, terapiassa, opetusluvalla ajaa ajokorttia, nähdä ystäviäni ja pitää niihin yhteyttä aktiivisesti. Partiossa tarpojien johtajana, vastuussa yrtsistä, hallituksen jäsen, sudareiden apujohtajana satunnaisittain ja vielä pj-työkin tehtävänä… Tuntuu että minun täytyisi jaksaaa kaikki. Hoitaa asiat kunnialla loppuun, mutta ei en pysty. Toivon todella että terapeuttini saa järjestettyä minulle sairasloman.. Toivon niin paljon… Jos en sitä saa, pelkään joutuvani pohjalle. Tuntuu että jos kouluun täytyy mennä, käyn viikon ja laitan lanuun hoitajalleni viestiä, etten kykene kouluun… Keskeytän kurssin/t vaikka en saisi sairaslomaa… En ymmärrä miksi minua pakotetaan kouluun.. Ennen aina yritettiin hiastaa minun vauhtiani ja juuri kun olen oppinut mihin kykenen niin silloin minua ei kuunnella. Oli isopala jääda koulusta sairaslomalle helmikuussa..
Minä haluan parantua, haluan elää niin että jaksan, haluan kuunnella itseäni jne…, mutta minua ei kuunnella. Mutta siittä olen onnellinen että minulla on huippu terapeutti, se auttaa jo paljon 🙂
On niin epätietoinen olo…