Koulukiusaamista, aikuistumisen vaikeutta jne.
Heippa kanssakulkijat,
on minun aikani kirjoitella tänne tukinetin keskustelupalstalle. Olen parikymppinen naisenalku Pohjois- Pohjanmaalta ja mulla on tällä hetkellä menossa elämäni pahin kriisi. Kriisit on subjektiivinen käsitys ja jokainen ihminen voi vain omassa pääkopassaan ja sydämessään tuntea, kuinka riistäviä ne kullekin ovat. Kerronpa teille hieman omaa tarinaani, jos joku vaikka tunnistaisi samoja piirteitä omasta elämästään ja saataisiin molemmat vertaistukea, kun olo niin yksinäiseltä tämän asian parissa tuntuu…
Olen kasvanut viiden sisaruksen, äidin, isän ja lemmikkieläinten kanssa pienessä kirkonkylässä P- Pohjanmaalla, ei niin kaukana Oulusta. Olen isosiskoni kanssa keskimmäinen lapsi, joten vanhempia ja nuorempia sisaruksia löytyy. Olen ulkoiselta olemukseltani pitkä (reilu 178 cm) ja pyöreähkö, en silti kutsuisi itseäni läskiksi, kuten niiiin monet muut tekivät koko ala- ja yläasteen ajan. Luonteeltani olen aika iloinen, avoin, sosiaalinen, ailahtelevainen ja empaattinen, ystävällinenkin. Olen aina osannut käyttäytyä eikä minusta ole kovinkaan monesti ollut niin sanotusti harmia vanhemmille, mitä nyt pari töppäystä murrosiässä.
Ongelmana mulla tällä hetkellä on mun elämässä se, että olen aika sekaisin tulevaisuuden, menneisyyden ja nykyisyydenkin kanssa. Mua on koulukiusattu oikeastaan koko peruskoulun ajan. Itse olen kuvitellut olevani vahva ja rohkea ihminen, mutta se kuva alkaa pikku hiljaa musertua mielessä. Kiusatut kun yleensä ovat niitä kilttejä ja hiljaisia, ja sellainen mäkin olen ollut. Olen kovettanut itseni kaikki nämä vuodet tätä ennen ja luullut, että olen hurjan vahva, ehkä olen tähän saakka jollain tavalla ollutkin.
Tällä hetkellä tuntuu, etten ole mitään ja pienimmätkin positiiviset ajatukset itsestäni saavat pian ainakin jonkinlaisen negatiivisen säväyksen, en kunnioita itseäni enkä kyllä arvostakaan. On todella vaikea olla parisuhteessa, kun ei ole ollenkaan itsearvostusta ja kun suhteessa pitäisi pystyä hyväksymään itsensä ja kumppani sellaisena kuin on. Kyllä minäkin vielä joku päivä…
Tämä teksti tulee nyt aika tajunnanvirralla, jokseenkin voi olla sekavaakin enkä saa tähän ruudulle naputeltua nyt läheskään kaikkea sitä, mitä tähän mun tilanteeseeni liittyy. Tekstiä tulis reilun romaanin verran varmaan.
Toivon, että joku tunnistaisi jollakin tavalla itseää tästä tekstistä ja kirjoittaisi, olisi ihana vaihtaa kokemuksia jonkun samanlailla kokeneen/kokevan kanssa. Kirjoitan itsekin lisää tässä, kunhan saan vähän välimatkaa tälle tekstille ja huomaan, mitä tästä puuttuu…
Tsemppiä kaikille, minkä tahansa asian kanssa pyörittekin, voimia ja rakkautta kaikkien elämään, ja Taivaan Isän siunausta.
-kesakuu 🙂👍