Kotiolot…

Kotiolot...

Käyttäjä tumppuuh aloittanut aikaan 12.11.2013 klo 21:31 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä tumppuuh kirjoittanut 12.11.2013 klo 21:31

Hei, olen aika uus käyttäjä täällä, mutta tulin tänne, koska tarvitsen apua…
Olen 12v tyttö lapista ja en kestä olla enään kotona… Äitini ja isäpuoleni vain juovat ja riitelevät ja hyvä että minä saan sentään ruokaa siinä välissä… Sossut ja kuraattorit ovat usein kyselleet kotioloista, mutta en ole uskaltanut kertoa mitään, koska äiti on kieltänyt… Meillä kotona on myös perheväkivaltaa…
Oikea isäni asuu Helsingissä ja hän on narkkari joten en halua hänen luo mennä asumaan… Toinen siskoistani oli asunut isäni luona mutta isä pakkojuotti hänelle alkoholia joten siskolleni tuli alkoholi myrkytys ja hän joutui kriisiperheeseen….
Isäpuoleni on uhannut laittaa minut lastenkotiin loppu iäkseni ja muista en halua kertoa… Haluaisin mennä lastenkotiin mutten tiedä kenelle puhua, koska koulussakin ongelmia… Minulla ei ole kovin kavereita kuin kaksi….
En enenpää kirjoita, koska äiti ja isäpuoleni tulevat kohta saunasta… Haluan neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä?

Käyttäjä pahaolla94 kirjoittanut 13.11.2013 klo 23:19

Hei, kannattaa rohkeasti kertoa vaikka koulun kuraattorille asioiden todellinen laita, tai suoraan sosiaalityöntekijälle.
Kyllä asiat menevät siitä eteenpäin, ehkä parempi olisikin olla jossain muualla, varsinkin jos sitä itse haluat.
Voimia sulle! 🙂

Käyttäjä Kurjenmiekka kirjoittanut 14.11.2013 klo 18:56

Hei sinä 12-vuotias!

Mene ihmeessä vaikka kouluterveydenhoitajalle ensiksi puhumaan ja kertomaan mitä joudut kokemaan! Terveydenhoitaja auttaa sinua eteenpäin. Vanhempien tulee olla lastensa turvana ja tukena! Joudut kokemaan nyt kohtuutonta välinpitämättömyyttä sekä turvattomuutta ja siksi sinun tulisi mahdollisimman pian saada apua. Sijaiskodissa voisit saada esimerkiksi turvallisen kasvuympäristön ja etäisyyttä äitiisi isäpuolineen. Emme voi valita vanhempiamme, siksi syy ei ole sinun. Sinnittele ja rohkaistu hakemaan apua - olet herkässä iässä ja tarvitset tukea. Koeta jaksaa, vaikka kukaan ei voi tietää mitä joudut nyt sietämään..Kaikkea hyvää sinulle toivotellen
Kurjenmiekka

Käyttäjä tumppuuh kirjoittanut 14.11.2013 klo 19:26

En uskalla kovin kertoa sossuille tai kuraattoleille tai kellekään aikuiselle...

Käyttäjä Kurjenmiekka kirjoittanut 16.11.2013 klo 12:24

Tyttörakas!

Sinun on vaan nyt uskallettava, vaikka kuinka pelottaisi. Kannat nyt lapsena turhan raskasta lastia mukanasi!

Sinua voi odottaa vaikka kuinka hyvä ja onnellinen elämä, jos vaan rohkaistut. Sinua ei syytetä mistään - päinvastoin! Äitisi ymmärtää valintasi vielä joku päivä, etkä menetä häntä! Voit tavata vanhempiasi jatkossakin, mutta nyt olet vielä lapsi ja äitisi isäpuolineen ei voi antaa sinulle turvallista ja tasapainoista kasvuympäristöä. Jos et lapsena voi luottaa vanhempiesi tukeen, yhteiskunnassa on tukiverkosto ja ammattitaitoiset auttajat sitä varten. Luota, että elämä kantaa etkä ole yksin. Lukemattomat lapset ovat samassa tilanteessa kanssasi, niin surullista kuin se onkin. Harmi, että jodut kovin nuorena kokemaan jotain mitä ei yhdellekkään lapselle soisi tässä maassa.

Lämmin halaus sinulle - kaikki järjestyy! Luota siihen.

Kurjenmiekka

Käyttäjä tumppuuh kirjoittanut 19.11.2013 klo 01:00

Heei

Kiitos tuesta! 🙂 Olen nyt uskaltanut puhua aikuiselle ja nyt vain voin toivoa, että kaikki järjestyy.
En tiedä, pystynkö asumaan enään kotona, mutta pitää vain jaksaa edetä ja katsoa mitä tässä tapahtuu.
Kiitos teille vielä tuesta! 🙂 <3