Niin no kaikella on aikansa ja paikkansa, niin yhdenillan jutuilla ja muilla, eikä niissä sinäänsä mitään, vaikka en itse harrastakkaan, mutta mielestäni on tärkeintä se että molemmat osapuolet ovat täysin tietoisia siitä missä mennään ja mistä on kyse. Jois molemmat osapuolet tietävät että se on yhdenillan juttu ja molemmilla on samat tavoitteet ja syyt siihen lähtemiseen, niin mikäs siinä, mutta kun useammin ihmisillä on ainakin piilotettuja(myös itse tiedostamattomia) tavoitteita ja syitä jotka eivät ole niin kauhean hyviä lätökohtia: läheisyyden ja hellyyden hakeminen seksin kautta(miksei sitte voisi pyytää kaveria silittämän päätä ja nukkumaan viereen) nauttiminen vallankäytöstä,itselleen pahan tekeminen itseinhonsa takia, hyväksynnän saaminen, parisuhteen ja rakkauden tavoittaminen, itsensä tarpeelliseksi tunteminen jne jne
ja mielestäni ihminen ei ole valmis seksiin tai parisuhteeseen, jos ei tunne itseään, ei ole tietoinen mitä varten mitäkin oikeasti tekee, ja tällöin kun ei tunne itseään ei ole kykenevä tarpeeksi rakentavaan vuorovaikutukseen mikä on hyvän seksin ja parisuhteen edellytys, eivätkä osapuolet koskaan oikeasti kohtaa toisiaan, ei synny kontaktia.
Ja tietysti on ihmisiä jotka muuten valehtelevat itselleen: Haluaisivat rakkautta ja pysyyvyttä mutta harrastavat yhdenillan juttuja, koska odottavat jo valmiiksi saavansa turpiinsa ja pelästyvät kun toinen lähestyy ja jättävät itse ennen kuin sattuu, tai kostavat rikkomalla toisten parisuhteita koska heitäkin on näin satutettu.
Niin toki me saamme haaveilla saavamme rakkautta ja romantiikkaa elämäämme, kuhan siitä ei tule itse tarkoitus,pakkomielle. Liiallinen metsästys sokeuttaa mielen,ja tuottaa meille tressiä ja elämässä on muutakin. Ja kun sillä on joku tavoite,päämäärä(naimisiin meno,perheen perustus jne) liian päälimmäisenä itse maali ajautuu liian kauas, ja taas aito kahden ihmisen kohtaaminen ihmisenä estyy.
Ja totuus on myös se ettei voi löytää sitä toista ennenkuin pitää itsestään ja uskoo tulevansa rakastetuksi, ja ttuntee itsensä, on sinut itsensä kanssa, rakkaus ei saa olla omien huonojenpuolien eheyttämistä varten. Ihminen joka ei ole vielä minä ei voi olla me.
niin kuin eräs aforismini sanoo: tyhmä ei onnea koskaan löydä, vaikka onkin etsinyt sitä omasta mielestään (kaikkialta), viisasei ole sitä koskaan etsinyt koska on sen jo omasta mielestään löytänyt.
Mutta toki ihminen saa ilmaista kaipuunsa ja tarpeensa, ja niin pitääkin, ja pitää myös antaa tilaa negatiivisille tunteille, eikä aina vain hymyillä(vaikka onnellisiin useimmiten rakastutaan) koska mitä enemmän ihminen antaa tämän hetkisille tunteilleen tilaa sitä paremmin hänellä on tilaa seuraaville.
No itselläni ainakin uorempa oli ihan oma vika, kun muutaman kerran "lähdin karkuun" kun joku mielenkiintoinen oli osoittanut kiinnostusta, koska pelkäsin tulevani torjutuksi ja kaverit oli sanonu ettei sen kanssa mitään mahiksia.
Olen läksyni oppinut.
Käyppä mieltäsi virkistämässä ja lukemassa tekemiäni ajatuksia aiheesta osoitteessa city.fi etit sieltä käyntikorteista nimimerkin ensoniq. Olisi kiva kuulla mitä niistä olet mieltä, ja tästä nyt kirjoittamasani. Käyn täällä aika harvoin joten voit myös kirjoittaa osoitteeseen ensoniq@city.fi
Olisi kiva pohtia lisääkin