Kiiltokuvalapsi
Valehtelen ja paljon.
Mistä valehtelu johtuu on pääasiassa pelko. Kun tarpeeksi valehtelee alkaa tuntemaan itsensä petturiksi.
Niin, näin kävi ainakin minulle. Ja nyt olen täysin kykenemätön hakemaan itse apua omaan henkiseen pahoinvointiini. En uskalla kertoa siitä juuri kenellekkään tai uskalla hakea minkään laista apua koska kaiken takana seisoo pelko vanhempien pettymyksen pelko.
Olen aina ollut ” helppo lapsi ”, ”ymmärtäväinen ja kuuntelevainen ” ja se ”ihan kiva ” tyyppi. Ensiksi se taisia olla vain koska halusin olla kaikille kiltti enkä pahoittaa heidän mieltään.
Minusta tuntuu että asia vain paheni ja paheni vuosien myötä. Nyt en uskalla sanoa omaa mielipidettäni, saatika kertoa miltä minusta tuntuu. Olen kohdannut koulukiusaamista ja tämä on varmasti osana syynä siitä etten ole kykeneväinen kertomaan mitä mieltä olen.
Ja tämä ei ole mitään pientä valehtelua. Elämän ilon mentyä ja elämän muututtua pakkopullaksi, valehtelen jatkuvasti. Kaikki myöhästymiset jostain asioista, se että minulla olisi muka kaikki hyvin, se että olin muka tehnyt jonkun asian jota en oikeasti ollut tehnyt. Valehtelen niin vanhemmille, muukalaisille kuin läheisille kavereillekkin ( tai siis niille muutamalle ).
Nyt onneksi olen uskaltautunut mainitsemaan työpaikkakavereille (kahdelle) miksi olen ollut poissa töistä oikeasti. Valhe tuli kyllä väliin mutta pääsanoma on sama. ” Koska minulla on niin huono olla ”, ettei aamuisin enään tunnu jaksavan nousta. Viikoissa alkaa olla ainakin yksi poissa olo. Ja opettajalle kertominen on viivästynyt entisestään koska pelkään turhaan sitä että sana lähtee leviämään vanhemmilleni.
Vanhempani eivät ole sympaattisimmasta päästä ja eivät aina ymmärrä ” psyykkistä pahaaoloa ” ja kuvittelevat sen olevan vain henkilön oman mielipiteen pohjaa. HENKILÖ ei aina halua voida pahoin, en haluaisi itkeä sitä että kun olen niin surkio ihminen.
Olen harkinnut apuun lähtemistä, mutta asun yksin ilman kavereita paikkakunnalla jossa minulla ei ole ketään tukena. Niin sinne lähteminen on viivästynyt kohta puolellatoista vuodella. Haluaisin apua, mutta kun en ikinä lähde hakemaan sitä ja sitten tulen valittamaan siitä että kun on huono olla? Ompas sekava tunne.
😟
Peukkuja kaikille jotka taistelevat samanlaisien tunteiden kanssa! 🙂🌻
Onko mahdollista apua hakea esim netissä vaikka sähköpostilla ennenkuin lähtee fyysisesti tapaamaan vaikka spykiatria? Kaikkein vaikein minulla on vain lähteä sinne fyysisesti ilman tukea. Mutta haluaisin vihdoin apua tähän tilanteeseen.