Kesänajan chat 2017!

Kesänajan chat 2017!

Käyttäjä johkuzu aloittanut aikaan 30.05.2017 klo 19:22 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä johkuzu kirjoittanut 30.05.2017 klo 19:22

Heippa ihmiset!

Viime vuoden tapaan, jutellaan ja vaihdellaan kuulumisia täällä, kun tuo nuorten chat loppui kesän ajaksi!

Jaetaan toisillemme ilot ja surut, murheet ja kuulumiset! 🙂

Ja tyypit hei, muistakaa iloita ihan niistä pienistäkin asioista <3

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 01.06.2017 klo 10:42

Kiva johkuzu, että olet avannut tällaisen ketjun! 🌻🙂🌻

Ja kaikille tiedoksi, että kesällä alkaa ihan uusikin SPR:n chat. 🙂👍 16.6. klo 16 on ensimmäinen Kesäkumi-chat! Chat on tarkoitettu nuorille, joita mietityttää seksi ja ehkäisy.

Chatin toteuttaa Suomen Punaisen Ristin hiv-/seksuaaliterveystyön ohjelma. Keskustelussa on mukana myös Väestäliiton lääkäri.

Tervetuloa juttelemaan kukista ja mehiläisistä!🙂

Ja toivottavasti jaatte kesän aikaisia kuulumisianne ja tunnelmianne myös tässä ketjussa.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 02.06.2017 klo 14:12

Kata_K kirjoitti 1.6.2017 10:42

Ja kaikille tiedoksi, että kesällä alkaa ihan uusikin SPR:n chat. 🙂👍 16.6. klo 16 on ensimmäinen Kesäkumi-chat! Chat on tarkoitettu nuorille, joita mietityttää seksi ja ehkäisy.

Chatin toteuttaa Suomen Punaisen Ristin hiv-/seksuaaliterveystyön ohjelma. Keskustelussa on mukana myös Väestäliiton lääkäri.

Tervetuloa juttelemaan kukista ja mehiläisistä!🙂

Ja toivottavasti jaatte kesän aikaisia kuulumisianne ja tunnelmianne myös tässä ketjussa.

Ja heti tuli muutos päivämäärään ja kellonaikaan eli Kesäkumi-chat on Tukinetissä maanantaina 19.6. klo 14. Laittakaa muistiin!

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 02.06.2017 klo 14:58

siis mitä? Ryhmät loppuivat jo 🙄

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 03.06.2017 klo 00:07

BB, kyllä. Ryhmät loppuivat, tiistaina oli viiminen chatti.

Tylsää kyllä että loppuivat, kun ei tännekkään avoimeen keskusteluun ihan kaikkea viitti kirjoitella.

Joten joutuu pitään aika paljon asioita nyt omana tietona pään sisällä..

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 04.06.2017 klo 11:41

Hei mä kuulen ääniä taas yhä enemmän.
Ja vointi on muutenkin ollut todella todella todella huono.

Ahdistaa joka päiväinen liikkuminen ihmisten ilmoilla ja sit ahdistaa ihan sairaasti syöminen.

Miten te muut voitte?

Käyttäjä johkuzu kirjoittanut 17.06.2017 klo 19:56

Mitä teille kuuluu?

Mulle kuuluu aika huonoa.. mieliala on vaan laskenut eikä oo ketään kelle jutella.. psykallekki pääsen vasta 27.7 eikä siitäkään oo apua kun ei mua kuunnella. Ahdistaa olla..
Meiän koulun terkkari palaa lomalta maanantaina. Ajattelin soittaa sille, mut en tiiä kehtaanki kun ei mulla varsinaisesti mitään hätää oo.. äh.. on vaan niin vaikee olla.

Toivottavasti muilla kesä on alkanut paremmin.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 28.06.2017 klo 16:16

Täälläpä on hiljasta.

Mulla on fiilis ollut todella huono nyt.
Useampana päivänä on jotenkin ahdistanut ja on tullut tai meinannut tulla itku.

Nämä noin 5 ns. lomaviikkoa tuntuvat todella raskaita ja ahdistavilta, kun kaikki päivät tulee oleen aika samanlaisia ja eikä ole niitä kavereita, joitten kans vois viettää aikaa. Mutta eipä sitä tällä hetkellä töissäkään jaksais olla..

Yksilövalmentajankin näen vasta elokuussa, kun hän on nyt (myös) lomalla.

Mutta joo.. miten muilla on mennyt alkukesä?

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 05.07.2017 klo 00:15

Minuakin ahdistaa, Delffi. Nyt tälläkin hetkellä.
Mä en tiiä mihin päin mun elämä on menossa. Tuntuu siltä että on monta tietä mitä kulkea, mutta samalla on monta ovea suljettuna, niistä ei vaan pääse läpi , ne on lukittuna. Mä en tiiä mitä mä oikein haluan elämältäni... Olen nyt työtön nii päivät tuntuvat pitkiltä.. Mä vaan istun koneella.
Mulla olisi mahdollisuus hakea opiskelemaan, mutta epäilen että jaksanko minä, tai ylipäätään onko siinä mitään järkeä opiskelussa. Ku ei se toisen ammatin hankkiminen mulle työpaikkaa 100% taa, koska oon ajatellu sillonku opiskelin nykyistä ammattia et heti valmistumisen jälkeen löydän työpaikan,mut tosin kävi, en löytänyt. Ja pelkään et epäonnistun jälleen, koska oon jo kerran toisen ammatin lähteny opiskelee mut keskeytin ja lopetin puolen vuoden jälkeen, koska se ei tuntunut minun jutulta.. nyt tuntuu et jos menisin opiskelee nii mitä jos se ei olekkaan mun juttu....
😭
Haluan vain haihtua kuin tuhka tuulee ku en jaksa tätä elämää ;(

Käyttäjä MSP kirjoittanut 13.07.2017 klo 10:02

Hei, aattelin kertoa omat kuulumiset näin pitkästä aikaa. Kesän aikana mieliala laski niin paljon, että päädyin sitten osastolle. Nyt on sitten lääkkeet ja seuraavaksi odotetaan niiden tehoamista, johon saattaa mennä aikaa, mutta toivon että odottaminen palkitaan ja mieliala lähtisi nousuun. 🙂👍

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 15.07.2017 klo 16:05

EksynytVarpunen, Tsemppiä/Voimia! Mutta se on kyllä totta, että päivät tuntuu todella pitkiltä, kun on työtön. Itse olen ollut todella pitkään työtön. Kyllähän mä 2 vuonna hain koulun, toiseen en silloin päässyt. Toiseen kyllä olisin päässyt, mutta en ottanut paikkaa sitten vastaan, kun olisin joutunut oleen pari viikkoa jo alkuun poissa koulusta yhden tutkimuksen takia.

Mutta loppujen lopuksi hyvä etten ottanut, koska koulutuskokeilu selvensi ettei se olisi mun ala, koska selkä ei kestä pitkään seisomista. Kyseessähän olisi siis leipuri-kondiittori, kiinnostava ala kyllä, mutta aika raskas kuitenkin.

--

Tosiaan itselläni tuntuu kokoajan vaan mieliala menevän alaspäin. Tuntuu että saan nykyään harva se päivä jotain ihmeen ahdistus-/paniikki-/itkukohtauksia, toisinaan lyhyempiä ja toisinaan pidempiä.

Tiedän kyllä että apua pitäis hakea, mutta yksin sen avun hakeminen on todella todella vaikeaa. Tai no, pitäis sitä apua olla tulossa jossain välissä..mutta en ole varma, että kuinka pian (9.8 olisi/olisi ollut hoitoarvioinaika, mutta yksilövalmentaja ei sinne pääse mukaan ja yksin ei oikein onnistunut meneminen, eikä perheenjäsenten kanssa).

Mutta saapa nähä, kun yksilövalmentaja tulee lomalta maanantaina, että ehtiikö hän jo maanantaina vastaamaan sähköpostiviestiin, jonka laitoin tässä yks päivä (en ollut silloin varma, että miten pitkään hän on lomalla) ja siinä kyselin mm. tuosta hoitoarviointi ajasta.
Toivottavasti hän ehtisi jo maanantaina vastata..mutta vähän kyllä epäilen.

Ärsyttää kun ei yhtään tiiä mistä nämä mielialan laskut oikein johtuu..onko lie yksinäisyys yhtenä syynä..

Onhan mulla kyllä nuo kaksi koiraa, joista on vähän seuraa ja ne kyllä pistää/pakottaa liikkeelle ja lähtemään ulos. Vaikka välillä kyllä tuntuu ettei jaksais lähteä ulos, mutta pakko ne on koirat käyttää satoi (vaikkei whippet kyl kovin mielellään sateella lähde ulos) tai paistoi. Mut eipä koirat ole sama kuin kaveri/kaverit..

Toisaalta yritän kyllä muutenkin liikkua, esim. pyöräilen, kun välillä vaan kotona koneella istuminen alkaa entistä enemmän ahdistaan. Toisaalta taas liikkuminenkin välillä ahdistaa.. viimeksi tänään pyöräilessä(kin) itketti ja kun aloin tätä kirjoittaan, niin itketti, mutta nyt itku on loppunut..ainakin toistaiseksi.

--

MSP, tsemppiä/voimia sullekkin.

Käyttäjä jenssii kirjoittanut 15.07.2017 klo 21:40

tsemppiä kaikille! itselläni mieliala laskenut kiusaamisen takia niin paljon että olen yrittänyt itsemurhaa.. tuloksetta🙂🌻 en tiedä miten päästä itsetuhoisista ajatuksista eroon ja saisin ahdistuksen pois...😑❓ viiltelyäkin on kestänyt jo vuoden enkä siitäkään pääse pois

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 16.07.2017 klo 01:14

Jenssii, tuo kiusatuksi joutuminen on kyllä todella ikävää. Ooks hakenut apua pahaan oloon? Tai kertonut kellekään kiusaamisesta?
Tiedän kyllä että kiusaamisesta kertominen on vaikeaa ja myös tuon avun hakeminen.

Mutta voimia/tsemppiä sulle jenssii.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 03.08.2017 klo 21:30

Hei ihmiset!

Mitä teille kuuluu?
Oma kesä ei ole mennyt suunnitelmien mukaisesti. Lasken päiviä siihen että chatit alkaa.

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 05.08.2017 klo 13:48

BirdBell kirjoitti 3.8.2017 21:30

Hei ihmiset!

Mitä teille kuuluu?
Oma kesä ei ole mennyt suunnitelmien mukaisesti. Lasken päiviä siihen että chatit alkaa.

Huonoa kuuluu ahdistaa itkettää ja kaikkee...😭😭😭

Jaksaminen on huono😭😭

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 05.08.2017 klo 13:59

BB, sama täällä. Alkaispa jo ne chatit.

Itsellä on mennyt fiilis huonompaa suuntaa nyt kesän aikana..
Ja ensviikko ahdistaa, ku veli tulee ensviikon viikonloppuna saunomaan kavereittensa kans (3-4 kaverin kans), joten en tosiaan haluais olla silloin kotona. Mutta minne mä edes menisin kun eipä mul niitä kavereita oikein ole ☹️
Elämä on epäreilua..