kertokaa epätodellisista oloistanne!
Heippa! (laitan tännekkin myös, sama tuolla ”aikuisten ryhmässä”, jos täältä löytyisi samasta kärsiviä)
Yritän tänne lyhyesti, jos täältä löytyis jonkinnäköistä vertaistukea/muita samaa kokevia. Sain viimein diagnoosin, toiminnallinen dissosiaatiohäiriö. Tätä on kyllä epäilty monta vuotta jo. Mutta nyt oireet voimistuneet kovin. Eilisestä vaikka esimerkki: lähdin erään uuden tuttavan kanssa tuohon keskustaan, melkein kokoajan tämä tuttu ympäristö näytti jotenkin vieraalle ja ahdistavalle. Rakennukset tmv. ei näyttänyt oudolle, mutta ihan kuin en muka tuntisi omaa asuinpaikkaani. Tässä yritin keskittyä uuteen ihmiseen ja jutella, mutta välillä tuntui että pää todellakin hajoaa!
Saavuttiin sitten minun luokseni katselemaan elokuvia, ja sama jatkui, kotini näytti vieraalle, ihan kun en asuisi tässä, tiesin kyllä tarkalleen missä tavarani ovat jne. mutta kuin katsoisi kotia jonkun vieraan silmin. Ja tämä on äärimmäisen uuvuttavaa ja pelottavaa ennenkaikkea!!
-miten teillä muilla, onko kellään mitään samankaltaisia kokemuksia ja mikä siihen sitten auttaisi? koska eilen olin viittä vaille valmis muuttamaan täältä pois! Minulla on välillä sekamuotosta ahdistuneisuutta (tällä hetkellä työtön) päivät menee vain kotona, pitkän suhteen ero tuli syksyllä, muutenkin olen tällainen kamala asioitten pyörittelijä ja analysoija. Ennenkin tullut näitä epätod.oloja, mutta nyt ne on kestäneet melkein viikon enemmän ja vähemmän päällä olevana, nyt tosiaan enemmän!