Hei, löysin tämän foorumin hiljattain ja huomasin täällä olevan paljon kohtalotovereita. 🙂👍 Haluasin puhua asiasta, joka tällä hetkellä minua eniten ahdistaa. Olen ollut masentunut viisi vuotta. Masennuksen lisäksi minulle on kehittynyt vinoutunut asenne ruokaan -syön liikaa ja oksennan. Opiskeluni ovat hidastuneet hidastumistaan jne, mutta asiaan…
… ongelmistani inhottavinta on se, että kukaan (paitsi poikaystäväni) ei tiedä juuri mitään ongelmistani. Ystäville ja tutuille selitän asiani aina valoisasti. En valehtele, vaan tuon kaikki asiat positiivisesti ja elämänmyöteisesti esille. Jätän paljon kertomatta. Läheiseni luulevat minulla menevän hyvin, vaikka enimmäkseen murehdin kotona surkeaa elämääni. Tunnen eläväni kaksoiselämää. ☹️ Välillä piiloudun kotiin, koska en jaksa tuoda esille positiivisuuttani. Kotona en ole lainkaan iloinen. Onko täällä muita joilla on samaa ongelmaa?
Haluaisin kertoa ongelmistani ja elämästäni avoimesti, mutta tuntuu ettei ole mitään keinoa. Olenkin suunnitellut laihduttavani itseni anorektiseen kuntoon 😑❓, jotta ongelmani tulisi jotenkin näkyväksi. Ajattelen jotenkin kierosti, että silloin olisi helmpompi tuoda esille elämäntilanteeni. Millä tavalla te ootte tuonu esille ongelmanne läheisille? Kuinka siihen on suhtauduttu? Kuinka minä voisin tai uskaltaisin kertoa? 😯🗯️
😞 En halua enää elää yksin ongelmieni kanssa. Haluan tukea läheisiltäni ..ja teiltä. 🙂 Keneltä ja millaista tukea te saatte? …vai saatteko?