Jos en mene asianomistajana kuulusteluun..?

Jos en mene asianomistajana kuulusteluun..?

Käyttäjä laitsu aloittanut aikaan 25.05.2011 klo 14:38 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä laitsu kirjoittanut 25.05.2011 klo 14:38

Elikkäs on tapahtunut rikos tai oikeastaan rikoksia (mm. pahoinpitely, joka ylittää törkeän rajan, kiristys, vainoaminen) ja asia on mennyt poliisin tietoon. Nyt mut kutsuttiin asianomistajana kuulusteluun. Poliiseilla ei siis ole tietoa, että ketkä ovat rikokset tehneet enkä ole maininnut mahdollisia todistajiakaan..

Tiedossa on vain, että asioita on sattunut ja että itse olen ollut uhrina. Mitä tapahtuu jos en kuulusteluihin mene? Olen täysi-ikäinen eikä mulla ole motivaatiota viedä asiaa eteenpäin kun olen muutenkin muuttamassa kesän aikana pois tältä paikkakunnalta.Lisäksi asiassa on paljon muutakin, mutta jätän ne nyt kertomatta.

Lisäksi mietin myös, että kun olen kirjoittanut eräällä ihmiselle kirjeen, jossa kerron lähes kaiken tapahtumien kulusta (nimiä/tarkempia yksityiskohtia jälleen sen enempää paljastamatta).. Jos kirjeestä päätyy kopio poliiseille, onko mahdollista että se huonontaa omaa tilannettani ja suunnitelmaa jättää asia sikseen?

Käyttäjä hps0 kirjoittanut 28.05.2011 klo 08:53

Jos et mene, sinut joko noudetaan kuulusteluun tai sitten määrätään otettavaksi kiinni tavattaessa. Ehkä parempi mennä kuulusteluun ja olla kertomatta mitään muuta kuin ettet halua asiaa vietävän eteenpäin. Jos keneltäkään ei saa tietoa tapahtumista, ei asia voi edetä.