Järkyttävät itku- ja ahdistuskohtaukset

Järkyttävät itku- ja ahdistuskohtaukset

Käyttäjä Milace aloittanut aikaan 29.05.2012 klo 01:24 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Milace kirjoittanut 29.05.2012 klo 01:24

Hei vaan kaikille,

Olen 23-vuotias naisenalku, nuori aikuinen, mikä lie. Muutin uudelle paikkakunnalle suurinpiirtein 3 kuukautta sitten, enkä täältä juurikaan ketään tunne, joten päätin kirjoittaa ajatuksiani tänne.

Vanhempani ovat eronneet, isäni alkoi pettämään äitiäni minun ollessani n. 8-vuotias. Tätä jatkui kymmenisen vuotta, ennen kuin älysivät erota. Eron koittaessa äitini meni täysin kappaleiksi, ja äitini ollessa minulle erittäin rakas ja tärkeä, kannoin hänestä todella paljon huolta ja tuin parhaani mukaan, ehkä liikaakin. Tästä väsyin itse henkisesti melkoisen paljon ja oikeastaan siitä lähtien olen ollut enemmän tai vähemmän surkutteluun taipuvainen ja tyystin energiaton elämään elämääni täysillä. Lisäksi isäni joutui pari vuotta sitten ohitusleikkaukseen ja pelkään hänen poismenoaan edelleen hyvin paljon ja jotenkin sekin aiheuttaa liiallista painolastia, mutta en siitä eroonkaan pääse. Tiedostan olevani henkisesti melkoisen väsynyt, eikä mielenkiintoa ole oikein mihinkään. Luultavasti näillä asioilla on ollut osuutensa minun olotilaani, mutta en usko että ne olisivat syy näihin viime aikaisiin täydellisiin romahduksiin, mutta toisaalta mitään toistakaan näkyvää syytä ei ole tullut havaittua.

Olen siis viime aikoina saanut oudon voimakkaita ahdistuskohtauksia. En ole koskaan ollut diagnosoitavana, mutta viitteitä omasta mielestäni jonkinlaiseen masennukseen on ollut muutamia vuosia. Kuitenkaan en ole koskaan näin voimakkaita tuntemuksia kokenut.
Sunnuntai oli pahin päivä ikinä. Se meni aivan sumussa, en muista päivästä juurikaan yksityiskohtia, en ole edes varma mitä olen kotona tehnyt. Itkeskely ja kamala ahdistus kuitenkin alkoi suurinpiirtein heti herättyäni, ilman mitään näkyvää syytä ja kesti oikeastaan siihen asti, että sain aamuyöllä unta. En ole koskaan ollut itsetuhoinen, mutta sunnuntaina tuntui että ei olisi mitään väliä vaikka hyppäisin ikkunasta alas ja aloin oikeasti pelkäämään itseni puolesta. En osaa oikein kuvailla sitä, mutta tuntui oikeastaan siltä, että ei olisi ollut olemassa ollenkaan. Ehkäpä joku ymmärtää mitä tarkoitan? Tänään taas pillahtelin itkuun muutamia kertoja, ja koen tämän erittäin ärsyttäväksi ja saan jonkinlaisia vihantunteita näistä itkeskelyistä. Tuntuu, että hengitys salpautuu ja pää lakkaa toimimasta kokonaan. En pysty oikeastaan ajattelemaan mitään ja olen kuin sumussa. Pelkään nukkumista, mutta toisaalta en hereilläkään tahtoisi olla. Ah, ihanuutta.

Tulipa selitettyä sekavasti, mutta toivottavasti edes joku sai juonen päästä kiinni.

😯🗯️

Käyttäjä elina5 kirjoittanut 16.06.2012 klo 01:27

minnula on paha olla kun en olle saanut kavereta enkä poika kaverija tai naissta itselleni minnä on mennyt 5 päivää ilman unta mutta nytten munna päivä näh ollen saanut nukkutua

Käyttäjä elina5 kirjoittanut 16.06.2012 klo 08:29

minnun mummo kuolee kota ekä halluasin minnä kään enää elä mutta on vaan pako jaksaa villä ikävä jääpi kova mutta kotan selvitä siitä mulla on ollut paha olla kun en olle saanut nukkuttua minulle on joskus aikanaa tehtty väkkisin seksijä jota en olle hallunut tehä mutten pystty sille typile antamaan ekä ikinä anteeksi vällillä syytän itseäni vakkese ollekaan minun vika mulla on isää ikivä vakke olle nähnyt sittä pitkiin aikohin mun lähesten sukkulaten koira on kuollu sittä on tossi ikävä kun en pysttynyt edes hyvästelemään ja mulla on joskus ollet poika kaveri mutta petti toissen kanssa jättisen sen takkija ja välillä on massetava ollo ja itken vällillä vekke pitäsi itkeä😭☹️😯🗯️😯🗯️😯🗯️

Käyttäjä elina5 kirjoittanut 08.08.2012 klo 15:27

minulla on ollut uni vakeksija kun en vaan pysty unotaa maan niitä pahojaassijota jotta on joskus sattunut ja tappatunut ja ollen tunntenut syylisytä mutta en olle kummikaan ollut minun syy vaanse toisen syy jokka tekki pahaa joskus ja vällilä minua itketää ja on niin helveti paha olla ja ahistaa ja itketää ja en voi nukua ja minnä ollen joskus ollut ihan vihasela tullela ja mikään en olle meenyt putkeen ja kakki on harmitanut ja suttutanut ja mittin myös mummoa jokka en enää elää pitkään kunse on huonossa kunossa ja sillä on tullut temmentia ja minnä vällilä mittin itse murhaa mutta en kummin kaan tee siitä kun en pysty tekemään siitä nehkä ikinä varmaan tekään itse murhaa ja minnun isäni jätti lapsset kun seh en rakastanut kun minun äitijäni niin äiti ja isä erossivat en olle seh jäälkeen nännyt siitä kun ollin siilon vasta 10 vuotijas kunen erossiat😭😭😭😯🗯️😯🗯️😯🗯️😭😭☹️☹️