Onko kellään jakaa kokemuksia ahdistus/jännitysoireista? Itselläni on ollut päällä tuo ’kireä pipo’ jo vuosikausia. En osaa ottaa yhtään rennosti, ihmisten katseen kohteena oleminen ahdistaa, rintaa puristaa jatkuvasti, hartiat ovat korvissa.. Tunnen etten voi olla oma itseni vaan on vedettävä jotain roolia koko ajan, jopa mieheni kanssa. En muista nauraneeni vapautuneesti aikoihin. Ajattelen negatiivisesti kaikesta, erityisesti itsestäni. Minulla on toistuvia pakkoajatuksia, ja tarkkailen itseäni sairaalloisesti. Olen huono saattamaan asioita päätökseen, ehkäpä olemattoman itsetuntoni vuoksi. Olen kärsinyt jonkinasteisesta masennuksesta jo vuosia, nuorempana viiltelin itseäni humalassa josta jäi ikävät jäljet käsivarsiin, joita nyt häpeän niinkuin paljon muutakin itsessäni. Nykyään en enää pystyisi viiltelemään itseäni, mutta itsemurha-ajatukset piinaavat yhä elämääni, sillä en jaksa tätä jatkuvaa ahdistavaa olotilaa. Tuntuu että on niin yksin, tuntuu että vain näyttelen läpi elämäni ilman että mikään aidosti tuottaa minulle mielihyvää. En ole ikinä hakenut ulkopuolista apua, sillä en halua aloittaa lääkehoitoa. Minulla on elämänhalua ja tahtoa selvitä, mutta tunnen olevani kuin umpikujassa..
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.