Itsetuhoisuus ja kiusaaminen

Itsetuhoisuus ja kiusaaminen

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 aloittanut aikaan 15.10.2015 klo 20:24 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 15.10.2015 klo 20:24

Moi!!!
Mä olen ollut koulu kiusattu 7 vuotta alkoi 1 luokalla ja loppui vasta 8 mut niinkuin seiskalla mua kiusattiin pahasti mut loppu kasilla koska vaihdoin koulua ennen kuin koulut alkoi ja se on jättänyt muhun erittäin kamalat muistot ja sit oon erittäin alakuloinen ja surullinen ja ahdistunut koko ajan joka päivä. 😭
Mua joka päivä ahdistaa 24/7 mun asiat ja menneisyys. ☹️

Mä aloitin kiusaamisen jälkeen viiltelyn (7 luokalla) ja nyt sitä on jatkunut 2 vuotta eteenpäin mutta en tee joka päivä vaan noin ehkä kerran viikossa riippuu mun voinnista että jos voin ihan hyvin niin entee ku vaan kerran kuukaudessa mut jos voin huonosti niin teen kerran tai kaks kertaa viikottain. 😞

Oon yrittänyt itse murhaa noin 3-4 kertaa mutta epä onnistunut aina siinä. Kukaan mun perheessä ei tiedä että oon edes yrittänyt itse murhaa joskus. Ne tietää vain että mulla on vaikea menneisyys ja sit mun päässä pyörii viiltely ja itse murha melkein päivittäin. Tiedän että se on vakavaa kun on tommosia ajatuksia mutta en voi niille ajatuksille mitään. 😭

Mä itse epäilen että mulla olisi masennus koska mun huono vointisuus on jatkunut jo liian kauan ja liian pitkään. 😭

Mä en vaan jaksaisi elää koska eläminenkin tuntuu vaikealta ja raskaalta. 😭

Mun vointi ei tunnu parantuvan vaan menevän huonommaksi koska oon jo henkisesti loppu ja melkein fyysisestikkin ja sit itken joka ilta jopa itseni uneen ja sit oon päivittäin surullinen ja alakuloinen ja ahdistunut. ☹️ ☹️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 16.10.2015 klo 11:10

Moi,

Halaan sua ajatuksissani. En ihmettele yhtään, että suhun sattuu. Tuollainen kiusaaminen jättää varmasti jäljet, aivan kuin se jätti minuunkin. Masennuksesta kannattaisi varmaan käydä puhumassa terveydenhoitajan tai psykologin kanssa. Se voisi helpottaa oloasi ja auttaa taistelemaan itsetuhoisia ajatuksia vastaan. Onko sulla mitään muuta keinoa hallita oloasi kuin viiltely? Joskus aivan yksinkertaiset keinot kuten musiikki tai kirjoittaminen voivat auttaa yllättävän paljon.

Ethän tee itsellesi mitään vahinkoa - älä anna kiusaajiesi voittaa sinua. Vaikka olisit ahdistunut ja surullinen, olet aivan varmasti vahvempi kuin kiusaajasi. Kiusaamisen jättämät arvetkin voivat vähitellen parantua ja ainakin lakata häiritsemästä. Sulle on tehty todella pahasti ja väärin, kun oot joutunut noin kauan kestämään kiusaamista. Ansaitset saada apua ja ansaitset tulla onnelliseksi 🙂

Tsemppiä ja halauksia. ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 17.10.2015 klo 22:00

villikettu kirjoitti 16.10.2015 11:10

Moi,

Halaan sua ajatuksissani. En ihmettele yhtään, että suhun sattuu. Tuollainen kiusaaminen jättää varmasti jäljet, aivan kuin se jätti minuunkin. Masennuksesta kannattaisi varmaan käydä puhumassa terveydenhoitajan tai psykologin kanssa. Se voisi helpottaa oloasi ja auttaa taistelemaan itsetuhoisia ajatuksia vastaan. Onko sulla mitään muuta keinoa hallita oloasi kuin viiltely? Joskus aivan yksinkertaiset keinot kuten musiikki tai kirjoittaminen voivat auttaa yllättävän paljon.

Ethän tee itsellesi mitään vahinkoa - älä anna kiusaajiesi voittaa sinua. Vaikka olisit ahdistunut ja surullinen, olet aivan varmasti vahvempi kuin kiusaajasi. Kiusaamisen jättämät arvetkin voivat vähitellen parantua ja ainakin lakata häiritsemästä. Sulle on tehty todella pahasti ja väärin, kun oot joutunut noin kauan kestämään kiusaamista. Ansaitset saada apua ja ansaitset tulla onnelliseksi 🙂

Tsemppiä ja halauksia. ☺️❤️

Oon kertonut mun opettajille(joillekin) mun menneisyydestä mut en pysty puhuu kunnolla terkkarille mutta kyllä sekin tietää mun menneisyydestäni ja sit kuraattorikin tietää ja se tietää että oon viillellyt. Mut ei siitä oo paljoo ollut apua. Terkkarikin vasta alkoi tekee jotain kun aloin saamaan kohtauksia koulussa. 😭
Ja olen yrittänyt piirtää ja kuunnella musiikkia ja käydä kävelyllä etten viiltelisi mut aina sekään ei ole auttanut.

Ja kiusaajat on jo voittanut mut jo monta kertaa ja aina.

Miten sua on kiusattu jos haluat kertoa ei ole pakko ja kiitos kun ymmärrät. 🙂🌻
On se hyvä että jotkut ymmärtää kun mun elämässä on enemmän ihmisiä ketkä ei ymmärrä asioitani.
😞

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 18.10.2015 klo 22:11

Voimia sulle hirveesti!!! Oot joutunu kokeen aivan kamalasti pahaa ymmärrän sun ajatukset ja tunteet niin hyvin kun toinen voi ymmärtää. Ite kans koulukiusattu alaa-asteella rajusti ja yläasteella vähän kevyemmin. Masennusta ja itsariyrityksiäkin löytyy, mutta voin lohduttaa sua. Kyllä sä niistä selviit! Otat nyt vaan kaiken avun vastaan ja yrität olla niille niin rehellinen kun pystyt. Sä voitat vielä!! Voimia ja rohkeutta sydämen kyllyydestä!! 🌻🙂🌻

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 19.10.2015 klo 21:38

On ollut vähän itsetuhoisia ajatuksia, mutta usein tulkitsen muiden tekemiset ja sanomiset pilkkaamisena, ivailuna ja nauruna itseäni kohtaan. En uskalla sanoa lopulta mitää kun ajattelen, että se on väärin ja minua ei hyväksytä sellaisena kuin olen.

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 20.10.2015 klo 15:29

hanne3 kirjoitti 19.10.2015 21:38

On ollut vähän itsetuhoisia ajatuksia, mutta usein tulkitsen muiden tekemiset ja sanomiset pilkkaamisena, ivailuna ja nauruna itseäni kohtaan. En uskalla sanoa lopulta mitää kun ajattelen, että se on väärin ja minua ei hyväksytä sellaisena kuin olen.

Mulla olo ihan sama en oo pystynyt kertomaan joillekin että oon itse tuhoinen koska oon myös ajatellut ettei mua hyväksyttäisi ja sit et joku voi sanoo siitä että se ei ole normaalia olla itse tuhoinen. No joo ei se olekaan mutta en väitä että itse tuhoisat ihmiset on hulluja tai mieli puolia koska oon itse ollut jo kohta 2 vuotta itse tuhoinen vaikka tiedän että oon tehnyt väärin ja tiedän sen itsekin.
Ne joilla elämä on kunnossa niin ne varmaan pitää meitä hulluna kun vahingoittamme itseämme mutta se enemmänkin niin että me ketkä vahingoittaa itseään niin se on merkki siitä että on huono olla ja sit se voi myös olla apu pyyntö muille ihmisille. ☹️

Ja Hanne 3 jos joku ei hyväksy sua sellaisenaan kun olet niin siinä ei ole sulle mitään menetettävää kun ne jotka ei hyväksy sua sellaisena kun olet niin ne siinä menettää enemmän. ☺️. Ole omaitsesi se on ihan sama mitä mieltä muut on se on parempi että itse tykkäät itsestäsi.
Jaksamisia sinulle ja muille 🙂🌻 🌻🙂🌻

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 25.10.2015 klo 20:27

Moi.
Toi kuulostaa vähän liiankin tutulta😞
Hyvä, että oot kertonu joillekkin ja pystyt täällä kirjottamaan🙂👍 onko mitenkään mahdollista kertoa kotona? Se voi olla pelottava ajatus ja mä en oo siihen pystyny mut se vois olla tosi tärkeetä sun hyvinvointis kannalta.
Tsemppii ja halauksii sulle☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 28.10.2015 klo 22:12

Sarjetty kirjoitti 25.10.2015 20:27

Moi.
Toi kuulostaa vähän liiankin tutulta😞
Hyvä, että oot kertonu joillekkin ja pystyt täällä kirjottamaan🙂👍 onko mitenkään mahdollista kertoa kotona? Se voi olla pelottava ajatus ja mä en oo siihen pystyny mut se vois olla tosi tärkeetä sun hyvinvointis kannalta.
Tsemppii ja halauksii sulle☺️❤️

En pysty kertoo kotona kun äiti on vähän semmoinen ettei sitä paljoo kiinnosta tai näin ja sit kukaan muu ei kuuntele mua. Ja mun hyvin vointini on laskenut vieläkin alemmas nyt oon enemmän surullinen ja mieli ei pysy yhtään ylhäällä ka en näe valoa tunnelin päässä enkä mun mielessä ja sit kaikki on vain raskasta ja stressaavaa.

Oonko Mä teidän mielestä tyhmä kun käyn siltikin koulua kun vointi on huono ja ei se ainakaan paranna mut en voi olla koulusta pois vain pelkästään mun vointini takoa koska ekaksi äiti ei anna mun jäädä kotiin mun voinnin takia ja tokaksi Mä jäisin muista jälkeen liikaa.

Mä en oikein tiedä mitä mun pitää tehdä asioitten suhteen ja kun on liikaa stressiä ja ongelmia ja asioita. 😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 29.10.2015 klo 12:36

Moi,

Et sinä ole tyhmä. On hienoa että käyt koulua, vaikka se tuntuisikin raskaalta. Mutta sun kannattaisi hakea tähän apua, vaikka puhuminen tuntuisikin vaikealta. Tarkoitan sitä, että sanoisit suoraan itsetuhoisista ajatuksista. Se voi helpottaa avun saamista, sillä se otetaan useammin vakavasti. Itsetuhoisuus ei tosiaankaan tarkoita hulluutta. Oon aivan samaa mieltä, että se on nimenomaan merkki huonosta olosta ja avunpyyntö.

Jos koulunkäynti tuntuu raskaalta, niin senkin voi ottaa puheeksi esim. kuraattorin kanssa - juuri tätä varten he ovat. Tämä voisi myös auttaa sitä, että sut otettaisiin vakavasti. Kouluun ei ole pakko mennä, jos olo on niin paha ettei pysty. Kannattaa varmaan jatkaa sen mukaan kuin jaksaa, ja hakea apua voimien mukaan. 🙂

Muista, että kiusaajat eivät koskaan tule oikeasti voittamaan sua. Ne ovat hävinneet jo sillä hetkellä, kun alkavat kiusata. Sinä olet aivan varmasti vahvempi, ja selviät tästä kyllä. Ethän vahingoita itseäsi. Kannattaa taistella sitä vastaan, sillä itsensä vahingoittamisesta voi päästä eroon. 🙂

Kysyit siitä miten mua kiusattiin, aika lailla seitsemän vuoden episodi se mullakin oli, peruskoulun aikana. Fyysistä ja henkistä väkivaltaa, porukasta sulkemista, haukkumista, ivailua, mitätöimistä, nauramista. Sitä perustavaraa, kun on luokassa sosiaalisen arvojärjestyksen pohjalla ja luokan johtaja päättää että tämä tyyppi pitää tuhota. Monestihan se luokan kovis saattaa olla hirveän epävarma ja pelätä kuollakseen, että muut rupeaa kiusaamaan sitä. Sen takia se alkaa kiusata muita, ettei kukaan huomaisi sen heikkoutta. Mutta arvista huolimatta en anna näiden kokemusten lannistaa. Haluan ajatella, että ne auttaa mua ymmärtämään kiusattuja paremmin. Silti ymmärrän kyllä hyvin, mitä ne arvet tarkoittaa. Unettomat yöt, omituiset tunteet ja selittämättömätkin reaktiot joissakin tilanteissa ovat tuttuja ja voivat johtua näistä. Puhumattakaan siitä, kun kerrot jollekin näistä ja vastauksena on vain, että "No et sä nyt voi sanoa että tuo ja tuo asia johtuu siitä, että sua kiusattiin." Monesti tällä tavoin sanovat henkilöt eivät itse ole olleet todistamassa sitä, mitä oikeasti tapahtui.

Tuhannesti tsemppiä ja halauksia! Sun päivä koittaa vielä ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 29.10.2015 klo 17:03

Et säole tyhmä. Mäkään ei oo pystyny puhuun kotona, vaikka toivonkin muiden siihen pystyvän. Käyn itekkin vielä koulussa, vaikka voin todella huonosti.☹️
Onko ketään muuta läheistä, jolle pystyisi puhumaan? Kyllä sä selviit tästä🙂👍

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 04.11.2015 klo 17:55

Sarjetty kirjoitti 29.10.2015 17:3

Et säole tyhmä. Mäkään ei oo pystyny puhuun kotona, vaikka toivonkin muiden siihen pystyvän. Käyn itekkin vielä koulussa, vaikka voin todella huonosti.☹️
Onko ketään muuta läheistä, jolle pystyisi puhumaan? Kyllä sä selviit tästä🙂👍

Mäkin käyn koulussa vaikka henkisesti mun vointi ei riittäisi siihen. Se on todella todella raskasta kun monikaan ei ymmärrä miltä itsestään tuntuu ja kuinka huonosti voi esim Mä voin huonosti mulla on melkein joka päivä itsetuhoisia ajatuksia
No ei ole paljoo läheisiä kenelle pysty sanoo asioista ja sit äiti on mua kerran jo kieltänyt puhumasta muille mun voinnista vaikka se on mun asia kenelle kerron ja kenelle sanon asioita.☹️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 05.11.2015 klo 09:45

Nyt sinun on mietittävä omaa parastasi eikä sitä kuka on kieltänyt ja mitä. Sinun on saatava apua. Entä täällä oleva tukinet?

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 07.11.2015 klo 14:43

Sarjetty kirjoitti 5.11.2015 9:45

Nyt sinun on mietittävä omaa parastasi eikä sitä kuka on kieltänyt ja mitä. Sinun on saatava apua. Entä täällä oleva tukinet?

Olen kirjoittanut net tukeen

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 08.11.2015 klo 09:44

Onko tukinet auttanut yhtään? Entä täällä ryhmissä puhuminen?

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 08.11.2015 klo 11:51

Sarjetty kirjoitti 8.11.2015 9:44

Onko tukinet auttanut yhtään? Entä täällä ryhmissä puhuminen?

On kai ainakin on voinut purkaa asioita mut siltikin vointi on huono ei se tietenkään parane yhtäkkiä.😭

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 08.11.2015 klo 20:58

Hyvä ku on auttanu!
Joo vointi ei parane yhtäkkiä. Paraneminen on se vaikein vaihe.
Kerro vaan lisää tilanteestas täällä, jos haluat.🙂