Moi!Olen 19-vuotias nuori nainen ja haluaisin kuulla muiden kertomuksia/kokemuksia itsetuhoisuudesta.Olen sairastanut toistuvaa masennusta kolmisen vuotta,ja aina ollessani masentunut teen itselleni pahaa.Aluksi itsetuhoisuus alkoi liiallisella alkoholin käytöllä ja lääkkeitten väärinkäytöllä.Siitä siirryin viiltelyyn,joka oli vielä siinä vaiheessa minulle keino näyttää muille pahaa oloani kun en siitä kunnolla osannut puhuakaan.Tukea en saanut yhdeltäkään ystävältäni,hain vain kuulemma huomiota😐…Masennukseni syvetessä itsetuhoisuuteni on vain pahentunut,itsemurhaa olen yrittänyt 2 kertaa.Ensimmäinen kerta epäonnistui kun poikaystäväni löysi minut metsästä hirttonaru mukanani,ja toisella kerralla otin yliannoksen lääkkeitä ja hieman viinaa,ja silloinkin minut löydettiin liian aikaisin…Molemmilla kerroilla jouduin mielisairaalaan…Nykyään itsetuhoisuuteni on viiltelyä,viiltelen jalkoihin ja kylkiin ettei kukaan näkisi jälkiä.Viiltelen millä vain mikä käteen sattuu;saksilla,veitsillä,partahöylillä,rautanauloilla,sahanterillä…Lisäksi väärinkäytän lääkkeitäni,pari päivää sitten imppasin tusseja ja join kasvovettä…Mikä vain käy…Lisäksi toissapäivänä riehuin kirves kädessä tarkoituksenani lyödä itseäni päähän,mutta taas kerran poikaystäväni kerkesi liian ajoissa väliin…Tällä hetkellä käyn psykoterapiassa,mutta en ole uskaltanut puhua siellä itsetuhoisuudestani ettei minua taas lähetettäisi sairaalaan…😯🗯️
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.