Ajattelin kokeilla tänne kirjoittamista, jos vaikka jollakulla olisi samanlaisia kokemuksia. Koitan vaikka alkaa aivan alusta.
Isäni kuoli noin kymmenen vuotta sitten. Silloin ajattelin että minun pitäisi yrittää pitää perheemme kasassa, olla vahva. Se oli tietenkin lähes mahdotonta, olinhan vasta kahdeksan, eikä äitini pystynyt tukemaan minua sillä hän oli itse aivan maassa. Siinä sitten sinnittelin ja peitin jo silloin kaikki tunteeni. Ala-asteen lopuilla en enää kestänyt, vaan kaikki paha olo purkautui itseni satuttamiseen. Vihasin itseäni koska en kyennyt olemaan vahva. Yläasteen aikana aloitin myös oksentamisen, jota en kutsuisi bulimiaksi, sillä en ahminut, oksensin vain rankaistakseni itseäni. Masennukseni alkoi jossain niillä vaiheilla. Peruskoulun lopulla kaikki odotukset mitä ylleni kasattiin, aiheutti kamalan suurta ahdistusta. Ihme että selvisin siitä. Lukion alussa tuntui hiukan helpommalta, ajattelin jo kaiken pahan olon jääneen taakse. Kunnes sitten pikku hiljaa kaikki alkoi taas uudelleen, tosin vielä pahempana. Itsemurha ajatukset nousivat voimakkaammin päähäni, menetin yöuneni, päivät vietin vain kotona joko itkien tai nukkuen. Oksentaminen alkoi taas uudestaan. En vieläkään kykene puhumaan oikeista tunteistani kellekkään. Ja välttääkseni sen, käyttäydyn lähes luonnottoman iloisesti, vaikka se sattuu todella paljon.
Lisäksi olen alkanut tiedostamaan sen, että valehtelen itselleni. Sitä on vaikea selittää, joskus vaan huomaan etten enää tiedä mikä on totta ja mikä omaa mielikuvitustani. Saatan myös pitkään taistella pääni sisällä jonkin asian todellisudesta, ja lopulta toinen puoli itsestäni voittaa, ja aivoni rekisteröivät tapahtumattoman tapahtuneeksi. Se sekoittaa elämääni entisestään. Tunnen olevani itseni vanki, en pysty hallita ajatuksiani tai tekemisiäni, mielialani vaihtelevat ääripäästä toiseen, ja en tunne enää itseäni. Tämän kymmenen vuoden aikana olen täysin kuollut sisältä, en jaksaisi enää. Tällä hetkellä kuoleman ajatteleminen on ainut asia joka jaksaa kiinnostaa hiukkasen enemmän. Ja lopulta sekin alkaa masentaa, kun päässäni pyörii kysymys, miksen jo ole tappanut itseäni?
Ahdistusta aiheuttaa se, etten pysty olemaan vahva, enkä halua tuoda pettymystä äidilleni. Asetan itselleni kokoajan enemmän ja enemmän vaatimuksia, vaikka tiedän olevani jo kokonaan loppuun palanut. En kykene enää jatkamaan. Kiistos jos joku pystyisi vaihtamaan kokemuksiaan, ehkä se helpottaisi jonkin verran.