Itsemurha ja sen jälkeinen elämä.
Eli tahtoisin kuulle kokemuksia itsemurhaa yrittäneiltä, miten olette päässeet sen asian ylitse? Itse yritin itsemurhaa heinäkuun 31. päivä lääkkeillä sekä viiltelemisellä, mutta auttaja saapui tarpeeksi ajoissa ja pääsin hoitoon tarpeeksi ajoissa, joten jäin henkiin. Mutta nyt en tunnu pääsevän siitä asiasta mitenkään yli. Olen kahteen eri otteeseen ollut jo kriisiosastolla, mutta ei siitä ole tuntunut olevan apua. Ja nyt on tulossa jo kolmas hoitojakso, tosin suljetulla kuntoutusosastolla joka on tarkoitettu pitkäaikaissairaille. Saa nähdä mitäköhän siitäkin tulee, oma hoitajani jo kertoi minulle, että siellä tulen sitten olemaan kauan. Kääk!
Olen yrittänyt vain unohtaa tuon itsemurhayrityksen, mutta ei siitä tule mitään. Voin olla pari päivää niin etten sitä muista, mutta sitten se taas palaa mieleeni. Ja oloani vielä pahentaa se, että ystäväni puhuu itsemurhasta ja siitä miten hän on sen suunnitellut. Miksi ihmiset ei voi ymmärtää ennen sitä yritystä, että täällä maan päällä on meille kaikille vielä paljon asioita nähtävänä? En voi itse myöntää, että ajattelisin jo noin mutta se on tavoitteena. Ja se on jo edistymisen askel kun tiedostan mitä minun pitäisi ajatella.
Miten teidän muiden läheiset ovat itsemurha yritykseen suhtautunut? Minusta itsestäni tuntuu siltä, että minua vahditaan nykyisin hyvin paljon ja en saa melkein yhtään omaa rauhaa. Yhdet erittäin tärkeät ihmiset unohtivat minut kokonaan tuon itsemurha yrityksen jälkeen, liekö syy siinä että ajattelevat minua nyt huonona, heikkona ja surkeana ihmisenä. Se satuttaa, mutta olen oppinut elämään jo sen asian kanssa. Nimittäin psykiatrini sanoi, että ne ihmiset ketkä eivät ymmärrä sitä tapahtumaa eivät ole minulle aitoja ystäviä.
Ehkä sitä on vaan myös itse myönnettävä se, että olen heikko ihminen kun vielä menen osastolle. Muutenkin kokonaan pois tästä stressaavasta arjesta joka vaatii minulta liikaa joka ikinen päivä. Pois sinne paikkaan jossa saan olla rauhassa omien ajatusteni keskellä ja ilman kaverini puheita itsemurhasta.