Ikäero nettisuhteessa

Ikäero nettisuhteessa

Käyttäjä sadepuisto aloittanut aikaan 28.11.2011 klo 19:25 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä sadepuisto kirjoittanut 28.11.2011 klo 19:25

Tutustuin netissä vähän aikaa sitten erääseen poikaan Singaporesta. Meistä tuli ystävät,
ja aikaa myöten poika kysyi, onko minulla poikaystävää. Vastasin ei. Hän kysyi, voisiko hän olla minun poikaystäväni. Olin ihastunut häneen, ja vastasin tietenkin kyllä. Poika oli aiemmin kysynyt , että itsetyydytänkö. Vastasin, että mieti, minä olen 12. Kyseinen poika sitten pahoitteli suuresti, kertoi että oli vain utelias. Hän on tosi mukava, ja olemme nähneet toistemme kuvat. Mietin myös joskus, että mikä luuseri hän on, sillä minä olen 12,
hän 17! Mutta itse olen ajatellut näin: Se on vain nettijuttu, mutta mitä mieltä sinä olet?
Haluaako poika olla ”nettipoikaystävä” Vai haluaako hän jotain aivan muuta? Oliko kysymys harmiton ?

Tahtoisin tietää näkemyksenne asiasta
& omia nettikokemuksia
Kiitos

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 29.11.2011 klo 12:18

Heippa
siihen aikaan kun minä olin sinun ikäisesi niin ei ollut nettiä silloin kirjoiteltiin
paperisia kirjeitä ja itse asiassa minä vielläkin kirjoitan paperisia kirjeitä.
Mutta netti on kyllä hyvä ja ei tulisikaan toimeen ilman sitä.
Mutta aina pitää olla varovainen ikinä älä kerro esim osoitetta äläkä nimeäsi
äläkä ikinä mene nettituttua tapaamaan mihinkään outoon paikkaan.
Äläkä ikinä luota mitä toinen kertoo netin toisessa päässä se voi olla minkä ikäinen jne
Jos tulee asiattomia viestejä niin silloin ei kannata vastailla ja lopettaa
sille henkilölle kirjoittelun ja jos on asiattomia kirjoituksia niin kannattaa näyttää
vanhemmille ne kirjoitukset.
Mutta minä tiedän paljon ihmisiä jotka on tutustunut netin kautta.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä jonda kirjoittanut 29.11.2011 klo 14:16

Hei Sadepuisto,

netti on kätevä tapa tutustua uusiin ihmisiin. Se on yleensä tosi kiva juttu.
Tämän pojan kysymys oli mielestäni todella epäasiallinen, jos hän tiesi sen kysyessään sinun ikäsi. Hänellä voi olla halukkuutta suhtautua sinuun asiallisesti, kun hän pahoitteli kysymystään, mutta jos hän jatkaa samalla linjalla, katkaise yhteydenpito välittömästi.
Silloin on jo aika selvää, ettei hän tule kykenemään vastuulliseen käytökseen.

Jos tunnet olosi epämukavaksi hänen kirjoitustensa vuoksi, kerro jollekin asiasta. Tule vaikka tänne foorumille kertomaan asiasta, mutta älä jää pohtimaan asioita yksin. 🌻🙂🌻

Käyttäjä BlackDreaming kirjoittanut 06.01.2012 klo 15:18

Hei sinulle !

Minusta ikäeronne ei ole suuri 😀 mutta jos hän kysyy noin niin kannattaa olla vähän varuillaan (:

Minulla on ollut nettisuhde joka ei toiminut mutta minulla on nettisuhde joka toimii hyvin 🙂
nettisuhteet on pelottavia, mutta jos poika/tyttö on mukava ja pidät hänestä niin pitää vain oppia luottamaan. Aina ei kehity mitään hyvää mutta minun osaltani suhteeni on kestänyt jo melkein puolivuotta ja olemme tosi läheisiä : )

Nettisuhteissa myös oppii arvostamaan sitä pientä läheisyyttä kuin että näkisimme joka päivä ja se on myös rankkaa jos rakastaa

Mutta katsele ja kehittele :_)

Käyttäjä tytteli96 kirjoittanut 08.01.2012 klo 02:14

Minusta ei kannata itse tiedän tuon kantapään kautta.

12v ihastuin netissä poikaa16v tutustuttiin ja hä kysyi samat asiat ja vastasin kyllä.
Lopulta pari viikkoa sen jälkeen poika alkoi ahdistella kaiken maailman kysymyksillä, kysyi sänkyelämästäni ja että on ajatellut meidät sänkyyn, yms.
Sitten hän vielä yritti minut saada paikka kunnalleen, minulle riitti laitoin välit poikki, vieläkin häiritsee minua tekstareillaan ja kaiken lisäksi suljettu sairaalaan suljetulla osastolla mieli ala heittelyiden vuoksi..

MUtta tutustu, jos pyytää tapaamaan ota aikuinen mukaasi, yleiselle paikalle mieluustu tapaaminen, ehkei sinule käy yhtä huonoa tuuria kuin minulle olt rakas 🌻🙂🌻

Käyttäjä hps0 kirjoittanut 08.01.2012 klo 08:30

Entä jos nettituttusi tulisikin ensi vuonna käymään? Silloin hän on 18 ja jos hän on kovin ihastunut sinuun, hän voi matkustaa tänne tapaamaan sinua. Haluaisitko sitä oikeasti?

Käyttäjä Serafi kirjoittanut 10.01.2012 klo 22:23

Hei. Itsekin olen tosi nuoresta asti netissä tutustunut poikiin ja on ollut "seurustelusuhteitakin" tosi monia. Mutta hei: mä ihan vilpittömästi varoitan sua.
- Netissä monet huijaa ja voi jatkaa sitä huijaamista todella, todella kauan nöyryyttääkseen, käyttääkseen hyväkseen jne. Jos se poika alkaa pyydellä sulta web-kameralla "kivaa", se ei välitä susta oikeesti. Jos se alkoi sulta heti kysellä että itsetyydytätkö, se kertoo paljon. Teidän ikäerokin on sen verran iso..

Se, miksi varoitan.. siihen on syy. Oon tavannut monia, monia nettituttuja.
Yhden kanssa seurustelin vuoden ja se oli todella kiva kokemus.

Mutta toinen.. se on syy miksi varoitan. Tuo eka tapaus tuli luokseni tänne jossa asun. Tokalla kerralla olin jo täysi-ikäinen ja olevinani tarpeeksi vanha matkustaakseni tapaamaan nettituttua.

Arvaa miten kävi? Vuosia tuntemani poika lähenteli ja lopulta, kun suostuin siihen mitä hän halusi, hän ei lopettanut kun käskin.

Joten ole _varovainen_ tyttökulta. <3