Ihmisten viha ja miten siitä selviää
Olen joitain vuosia yli 20 ja kärsinyt noin puolet elämästäni mielenterveysongelmista. Aina olen koulussa/töissä ollut, mutta nämä ongelmat ovat aiheuttaneet vuosien aikana suuria ongelmia tunne-elämään ja sosiaaliseen elämään.
Olen herkkä ihminen kritiikille ja arvostelulle ja koen suuria paineita siitä mitä ihmiset ajattelevat minusta. Pelkään sosiaalisia tilanteita, joten pitkään sosiaalinen elämä on ollut enimmäkseen netissä.
Aluksi se sujuu aina hyvin, mutta sitten teen jotain tyhmää mitä joudun katumaan myöhemmin.
Nyt kyseessä on melko tiivis ryhmä netissä jossa olen ollut mukana n 4 vuotta ja siitä oli muodostunut tärkeä
Osa sosiaalista elämääni. Kuitenkin viime aikoina olen kokenut ryhmän ihmisten kommentit ja tavan puhua minulle loukkaavia ja epäreilua, ja joitain viikkoja olen kerännyt siitä katkeruutta sisälleni.
Sitten, pari päivää sitten, tuli taas keskusteluissa pieni välikohtaus ja kyllästyin touhuun kokonaan ja olin hyvin vihainen.
Suutuspäissäni menin sanomaan yhdelle ryhmän jäsenelle, jonka kaveriksi luokittelin, todella tyhmiä ja ilkeitä asioita, joita nyt jälkikäteen kadun. No, tämä meni sitten koko ryhmälle sanomaan mitä olin sanonut, ja nyt saan vihaviestejä, joissa haukutaan minua, minun sanojani on väännetty eri merkityksiin, ja minua kohtaan ollaan julmia ja haukutaan kaikkea mikä on minulle tärkeää, esim kykenevyyttä tulevassa koulussani ja ammatissa.
Tajusin tehneeni väärin, ja kirjoitin anteeksi pyynnön jossa selitin omat ajatukseni ja taustani jotka johtivat tähän tilanteeseen, mutta vastaukseksi sain lisää haukkumista ja törkeyksiä.
nyt minulla on hirveä olo koko tilanteesta, siitä miten kymmenet ihmiset haukkuvat minua ja tulevaisuuden näkymiä ja ylipäätään pitävät minua hirveänä ihmisenä joka ei ansaitse mitään hyvää elämässään. Yhden lipsahduksen takia jonka yhdelle ihmiselle sanoin.
nyt kaikki aikani menee tämän asian murehtimiseen ja itkemiseen, enkä tiedä miten toimia tässä tilanteessa. Tämä voi vaikuttaa pikkujutulta joillekin, mutta minulle se on tällä hetkellä elämää hallitseva ahdistus ja suru ja pelko. Vähäinenkin itseluottamukseni romahti, iloitseminen alkavasta koulusta on muuttunut peloksi, mitä jos he ovat oikeassa enkä ansaitse ja ole hyvä siinä.
mitä minun pitäisi tehdä? ☹️ myönsin virheeni ja pyysin anteeksi, mutta se vaan lisäsi vihaa minua kohtaan.